دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
جبران عقب‌ماندگی آذربایجان‌ شرقی از حوزه معدن
21 خرداد 1401 - 17:30
شناسه : 28823
استاندار آذربایجان ‌شرقی گفت: بخش‌ معدن از فرصت‌های بی‌بدیل پیشرفت آذربایجان شرقی به شمار می‌روند و عقب‌ماندگی این بخش‌ها با برنامه‌ریزی مدون مسئولان استانی جبران می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عابدین خرم استاندار آذربایجان شرقی روز شنبه ۲۱ خرداد ماه، در همایش «فرصت‌های سرمایه‌گذاری و پیشرفت هشترود»، اظهار داشت: آذربایجان‌ شرقی در زمینه جذب سرمایه گام‌های بزرگی برداشته است؛ مسئولان استانی اکنون از سرمایه‌گذاری استقبال می‌کنند و طی هفت ماه گذشته، استان در جذب سرمایه بخش خصوصی به ویژه در حوزه صنعت گام‌های بزرگی برداشته است.

وی همچنین به ظرفیت بزرگ استان در بخش معدن اشاره و خام‌فروشی را یکی از مشکلات این بخش عنوان کرد و افزود: ارزش افزوده بخش معدن هم در استان بسیار پایین بوده و نزدیک به ۲ درصد است که برای افزایش این سهم نیز برنامه‌ریزی شده است.

خرم با بیان اینکه دولت سیزدهم به ظرفیت عظیم معدن در سطح استان واقف است، گفت: شورای معدن باید برای هر شهری از استان، تشکیل شود و فعالان بخش معدن خود را برای انجام فعالیت‌ها آماده و مهیا کنند. نظارت بر انجام کار یکی دیگر از وظایف دولت است و نظارتی مورد توجه است که به بخش ایجابی توجه دارد و صرفا سلبی نیست.

استاندار آذربایجان شرقی سرمایه‌گذاران را به آب روان تشبیه کرد که اگر مشکلات پیش ‌روی آن برطرف نشود، به مکانی دیگری می‌رود و در این راستا، عنوان کرد: اکنون بخش قابل توجهی از وقت مسئولان برای تشکیل جلسه با سرمایه‌گذاران و رفع مشکلات آن‌ها به صورت چهره به چهره اختصاص یافته است.

وی به اهمیت کسب‌وکارهای دانش‌بنیان هم اشاره و بیان کرد: کسب‌وکار دانش‌بنیان می‌تواند اشتغال و تولید را پایدارتر کند و استفاده از فناوری‌های روز می‌تواند نیروهای متخصص را در سرزمین خود حفظ کند. هر کسی که در یک نقطه از استان به دنبال سرمایه‌گذاری باشد، همه بخش‌های دولتی موظف هستند تا با تمام اختیارات قانونی و ویژه به این فرد کمک کنند. سرمایه گذاران مطمئن باشند که مسائل مربوط به زیرساخت‌ها و حامل‌های انرژی در سایه پیگیری‌ها و در یک بازه زمانی مشخص و کوتاه حل خواهد شد.

بهره‌برداری از پایاب سد سهند

استاندار آذربابجان شرقی به اهمیت تکمیل پایاب سد سهند نیز اشاره کرد و گفت: کل پایاب سد سهند تا شهریور ماه سال ۱۴۰۲، به بهره‌برداری می‌رسد و مشکل آب شرب و صنعتی هشترود نیز برطرف می‌شود. توسعه، محصول شناسایی فرصت‌ها تلقی می‌شوند؛ مدیران استان اکنون برای تحقق آن آمادگی کامل دارند و روزهای خوبی در زمینه توسعه استان پیش رو است.

خرم همچنین شناسایی و معرفی ظرفیت‌ها را عامل خلق فرصت‌های جدید عنوان کرد: برنامه‌ریزی و استقبال از سرمایه‌گذاران مدنظر است. همچنین باید به ظرفیت گردشگری هشترود نیز اشاره داشت که واحدهای کوچک برای تولید صنایع دستی می‌توانند در این شهرستان با سرمایه های اندک راه‌اندازی شوند.

در ادامه، صابر پرنیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی نیز گفت: مشکل ۱۵ ساله استان در بخش تامین زیرساخت‌ها طی سفر اخیر هیات دولت به آذربایجان شرقی در ردیف برنامه‌ها قرار گرفت که نویدبخش تحول خواهد بود. علاوه بر فراهم‌سازی شرایط برای جذب سرمایه، بخش قابل توجهی از وقت استاندار و تیم اقتصادی نیز به رفع موانع تولید اختصاص یافته است.

لازم به ذکر است که محسن رضایی معاون اقتصادی رییس‌جمهور نیز از طریق تماس تلفنی در ابتدای این همایش به سخنرانی پرداخت. در این آیین ۲۸۷ طرح شامل۶۰ طرح حوزه گردشگری، ۶۵ طرح در بخش صنعت و معدن، ۲۰ طرح در زمینه عمرانی شهری، ۳۲ طرح در حوزه عمران روستایی و ۱۵ طرح دانش‌بنیان به سرمایه‌گذاران معرفی شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.