سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
جذب سرمایه‌گذاری‌های صنعتی در استان اصفهان
31 خرداد 1401 - 12:07
شناسه : 29304
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: استان اصفهان با ۹ هزار و ۱۰۱ واحد صنعتی فعال و ۵۷۵ هزار میلیارد و ۳۰۳ میلیون ریال حجم سرمایه‌گذاری، رتبه چهارم کشور را در این زمینه دارد.
ارسال توسط : منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیرحسین کمیلی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان، اظهار داشت: واحد‌های صنعتی استان اصفهان تاکنون برای ۲۸۱ هزار و ۱۵۱ نفر اشتغال‌زایی کرده‌اند. سهم این استان در صنعت کشور ۱۲ درصد، سرمایه‌گذاری ۲ درصد و اشتغال صنعتی ۱۱ درصد است. تاکنون هفت هزار و ۹۶۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی با ۵۷۴ هزار میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال سرمایه‌گذاری صادر شده است و ۲۶۸ هزار و ۸۶۶ نفر در این واحد‌ها مشغول به کار هستند.

وی افزود: تاکنون ۷۶ شهرک و ناحیه صنعتی در استان احداث شده که ۱۲ هزار و ۴۱ هکتار مساحت آن است و همچنین ۱۰ شهرک و ناحیه صنعتی خصوصی در استان قرار دارد. استان اصفهان از نظر تعداد معادن فعال رتبه اول، تعداد کل معادن دارای مجوز پروانه بهره‌برداری رتبه دوم، میزان ذخیره قطعی رتبه سوم و میزان استخراج اسمی رتبه پنجم در کشور را در اختیار دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان بیان کرد: هشت هزار و ۸۵۱ نفر در حوزه بهره‌برداری از معادن و کانسار‌های معدنی اصفهان مشغول به کار هستند. تاکنون ۲۴۴ فقره پروانه اکتشاف، ۳۵ فقره گواهی کشف و ۸۵۵ فقره پروانه بهره‌برداری در بخش معدن استان اصفهان صادر شده است. هزینه عملیاتی و سرمایه‌گذاری پروانه‌های صادر شده در بخش اکتشاف و گواهی کشف، ۴۰۳ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال محاسبه شده است. میزان ذخایر معدنی شناسایی شده در استان اصفهان، بیش از سه میلیارد و ۲۴ میلیون تن بوده و هم‌اکنون ظرفیت لازم برای برداشت سالانه حدود ۵۰ میلیون تن از معادن استان ایجاد شده است.

لازم به ذکر است که اصفهان با بیش از پنج میلیون نفر جمعیت و بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریالی و اشتغال‌زایی برای ۲۶۳ هزار نفر و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌ شمار می‌آید و از قطب‌های معدنی و صنایع وابسته به آن در کشور است که ۸۲۸ معدن با اشتغال ۹ هزار نفری و سرمایه‌گذاری ثابت ۶۸۹ میلیارد تومانی دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.