سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
جذب ۹۰۰ میلیون دلار به طور سالانه در حوزه اکتشاف آفریقایی جنوبی
30 فروردین 1401 - 17:39
شناسه : 26860
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، آفریقای جنوبی در نظر دارد تا سال 2025 میلادی، سالانه 900 میلیون دلار برای اکتشاف مواد معدنی جذب کند که این اقدام عمدتا با هدف تمرکز بر تولید مواد معدنی آینده اجرایی می‌شود.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، آفریقای جنوبی که دارای بیشترین ذخایر مواد معدنی جهان است، در نظر دارد تا سال ۲۰۲۵ میلادی سالانه ۹۰۰ میلیون دلار برای هزینه های اکتشاف مواد معدنی جذب کند.

این میزان حدود ۵ درصد از هزینه جهانی در حوزه اکتشاف مواد معدنی را در بر می‌گیرد و انتظار می‌رود صنعت معدن‌کاری را رونق بخشد؛ اگرچه این صنعت به عنوان یکی از بزرگ‌ترین صنایع جهان، طی سال‌های اخیر دچار رکود شده است.

این استراتژی در نظر دارد بهره‌گیری از زیرساخت‌های پیشرفته و متخصصان معدنی آفریقای جنوبی را مدنظر قرار دهد و وابستگی تاریخی این کشور به بخش طلا را کنار گذاشته و تمرکز بر فلزات مورد استفاده در خودروهای الکتریکی، ذخیره باتری و تولید هیدروژن را جایگزین این بخش کند.

با کاهش ذخایر طلا، صنعت معدن‌کاری آفریقای جنوبی شعار «مواد معدنی آینده» را در دستور کار خود قرار داده است؛ آفریقای جنوبی طی دهه‌های متوالی بزرگ‌ترین تولیدکننده طلای جهان بوده است، اما به دلیل عمق بیشتر ذخایر و هزینه بالای دسترسی به آن‌ها تولید فلز زرد کاهش یافته است. این کشور هنوز بزرگ‌ترین ذخایر فلزات گروه پلاتین، وانادیم، کروم و منگنز را در اختیار دارد.

شایان ذکر است که علاوه بر مشوق‌های تقویت اکتشاف، هدف این کشور بهبود داده‌های مربوط به ذخایر مواد معدنی و حمایت فنی بیشتر از شرکت‌های معدنی کوچک است. شرکت‌های معدنی بزرگی همچون گلنکور، آنگلو امریکن و ریوتینتو در آفریقای جنوبی فعالیت دارند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.