جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
جهش صادرات زغال‌سنگ روسیه به چین
14 تیر 1401 - 9:25
شناسه : 29905
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تحویل زغال‌سنگ روسیه از طریق دریا به چین در ۲۸ روز ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۵ درصد افزایش یافته و به 6 میلیون و 200 هزار تن رسیده است.
ارسال توسط : منبع : ایلنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، تحویل زغال‌سنگ روسیه از طریق دریا به چین در ۲۸ روز ماه ژوئن نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۵۵ درصد افزایش یافته و به ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تن رسیده است. طی ماه می، عرضه نیز با ۲۰ درصد افزایش سالانه به پنج میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسیده بود.

پرانای شوکلا مدیر اطلاعات بازار جهانی S&P به CNBC، اظهار داشت: علی‌رغم تقاضای کم‌تر و تولید زغال‌سنگ داخلی بالاتر، چین از ماه می ۲۰۲۲، به طور قابل توجهی زغال‌سنگ روسیه را خریداری کرده و دلیل این است که روسیه تخفیف‌های بسیار زیادی را بر قیمت‌های رایج بین‌المللی زغال‌سنگ ارائه کرد. صادرات زغال‌سنگ به سرزمین اصلی چین به دلیل کاهش تقاضا در میان سیاست‌های سختگیرانه قرنطینه کووید کم‌تر بوده است.

چین بزرگ‌ترین خریدار زغال سنگ روسیه به شمار می‌رود که سال گذشته بیش از ۵۰ میلیون تن از این کالا را به ارزش هفت میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار از طریق راه‌آهن و دریا از خاور دور روسیه دریافت کرد.

شایان ذکر است که روسیه حدود ۱۵ درصد از کل واردات چین را به خود اختصاص داده و پس از اندونزی دومین تامین‌کننده بزرگ این کشور است. تقریبا نیمی از واردات از روسیه زغال‌سنگ متالورژیکی برشمرده شده و خریداران چینی علی‌رغم تلاش برای تامین مالی از سوی بانک‌های دولتی که نگران تحریم‌های احتمالی هستند، علاقه‌مندی بیشتری به واردات بیشتر منابع نشان داده‌اند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.