سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
جهش قیمت جهانی طلا
24 خرداد 1401 - 17:40
شناسه : 29025
امروز سه‌شنبه، 24 خرداد ماه بهای هر اونس طلا با 7 درصد افزایش به یک هزار و ۸۲۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در بحبوحه چشم‌انداز انقباض سیاست پولی تهاجمی، بهای هر اونس طلا با ۷ درصد افزایش به یک هزار و ۸۲۵ دلار و ۷۰ سنت رسید. طلای آمریکا نیز با ۰.۳۸ درصد افزایش، با قیمت یک هزار و ۸۲۶ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

مت سیمپسون تحلیلگر ارشد بازار سیتی ایندکس، اظهار داشت: طلا بر اساس تصمیم سرمایه‌گذاران با فشار فروش مواجه شده است. پس از اینکه وال‌استریت به نقطه عطف تایید شده بازار نزولی رسید و بازده اوراق قرضه به بالاترین حد دو دهه اخیر رشد پیدا کرد، سهام آسیایی روز سه‌شنبه ۲۴ خرداد ماه با سقوط مواجه شد، زیرا ترس از این است که افزایش شدید نرخ بهره ایالات‌متحده، بزرگ‌ترین اقتصاد جهان را به سمت رکود سوق دهد.

نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت بالاتر آمریکا و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد که سودی به همراه ندارد. دلار همچنان به عنوان پناهگاه امن منتخب بود و در نزدیکی بالاترین رقم دو دهه اخیر که روز گذشته ثبت شد، ثابت ماند و بسیاری از سرمایه‌گذاران را از طلای با قیمت دلار دور کرد.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۱ دلار و ۱۶ سنت رسید. پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش، با قیمت ۹۳۶ دلار و ۷۷ سنت معامله شد و بهای پالادیم با ۰.۴ درصد افزایش به یک هزار و ۸۰۴ دلار و ۱۷ سنت رشد پیدا کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.