سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
جهش ناگهانی شاخص بورس
15 تیر 1400 - 16:58
شناسه : 14816
براساس گزارش‌های منتشر شده، شاخص کل در بازار بورس روز سه‌شنبه ۱۵ تیرماه، ۲۶ هزار و ۵۶۹ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۲۸۱ هزار واحد رسید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، برپایه معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و ۳۵۶ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۶۰ هزار و ۷۷۷ میلیارد ریال دادوستد شد. همچنین شاخص کل هم‌وزن با پنج هزار و ۱۵۳ واحد افزایش به ۳۹۱ هزار و ۶۲۳ واحد و شاخص قیمت هم‌وزن با سه هزار و ۲۹۱ واحد رشد به ۲۵۰ هزار و ۷۵ واحد رسیده است. البته شاخص بازار اول ۲۱ هزار و ۷۰۸ واحد و شاخص بازار دوم ۴۶ هزار و ۱۹ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با سه هزار و ۳۱۸ واحد، فولادمبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۱۶۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۷۶۵ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) با دو هزار و ۲۴۸ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۱۴۰ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۴۹ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۸۹۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس گذاشتند.

در مقابل پارس خزر (لخزر) با ۱۴۱ واحد، نوسازی و ساختمان تهران (ثنوسا) با ۷۴ واحد،  لیزینگ صنعت و معدن (ولصنم) با ۵۲ واحد، به پرداخت ملت (پرداخت) با ۴۴ واحد، باما (کاما) با ۴۲ واحد، صنایع خاک چینی ایران (کخاک) با ۴۲ واحد، آسان پرداخت پرشین (آپ) با ۴۱ واحد شرایط نامساعدی را برای بورس به ارمغان آوردند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد گروه مدیریت ارزش سرمایه صندوق بازنشستگی کشوری (ومدیر)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، فولادمبارکه اصفهان (فولاد) و پالایش نفت اصفهان (شپنا) جزو نمادهای پرتراکنش بودند.

گروه فلزات اساسی نیزدر معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد. لذا در این گروه ۵۹۷ میلیون و ۹۶۶ هزار برگه سهم به ارزش هشت هزار و ۲۷ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز بیش از ۱۳۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۳۴۱ واحد ثابت ماند. همچنین در این بازار دو میلیارد و ۸۲۵ میلیون برگه سهم به ارزش ۳۵ هزار و ۹۶۵ میلیارد ریال دادوستد شده است.

امروز نماد شرکت سرمایه‌گذاری صبا تامین (صبا)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، سهامی ذوب‌آهن اصفهان (ذوب)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، پالایش نفت شیراز (شراز)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی (سمگا)، زغال‌سنگ پرورده طبس (کزغال) و صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

همچنین بیمه کوثر (کوثر)، فرابورس ایران (فرابورس)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، پخش البرز (پخش)، کلر پارس (کلر)، عمران و توسعه شاهد (ثشاهد)، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان (حپارسا) و ویتانا (غویتا) با تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.