سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
حجم سرمایه گذاری در معادن استان آذربایجان غربی افزایش یافت
17 آبان 1399 - 4:57
شناسه : 1139
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: در ۶ ماهه امسال در راستای عمل به منویات رهبری و تحقق شعار سال یعنی« جهش تولید»، در بخش معادن استان حجم سرمایه گذاری افزایش داشته است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، غلامرضا بابایی در ارومیه ، با اشاره به اینکه با شیوع ویروس کرونا در کشور و به تبع آن در استان همچنین ایجاد محدودیت های فاصله گذاری اجتماعی و منع تردد بین شهری در دو ماه نخست امسال صدور پروانه اکتشافی برای محدوده های معدنی با مشکل روبرو شد، اظهار داشت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری هشت فقره پروانه اکتشافی در استان صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت برای ۱۹ محدوده اکتشافی، گواهی کشف صادر شده که محدوده های یاد شده در شرف بهره برداری قرار گرفتند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته بیش از ۴۶ درصد افزایش داشته است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی عنوان کرد: طی این مدت در استان ۲۴ فقره پروانه بهره برداری با ظرفیت استخراج ۵۴۰ هزار تن و ذخیره قطعی بیش از ۱۲میلیون تن صادر شده که با به بهره برداری این معادن زمینه اشتغال برای بیش از ۱۶۱ نفر به صورت مستقیم فراهم شده است.

طرح اکتشاف معدن مس استان مرکزی در پهنه ۲۴۰کیلومترمربعی اجرا می شود رکورد استخراج ماهیانه معدن میدوک بعد از ۷ سال شکسته شد نباید مجوز جدیدی برای فعالیت معدنی در منطقه شمال آبیک صادر شود

وی تصریح کرد: برای به بهره برداری رسیدن معادن فوق بیش از ۲۱۸ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته از لحاظ تعداد پروانه ۹ درصد و از لحاظ حجم سرمایه گذاری رشد داشته است.

بابایی خاطرنشان کرد: هم اکنون در کل استان ۱۸۴ محدوده اکتشافی دارای پروانه اکتشاف معتبر، ۴۳ معدن دارای گواهی کشف و ۴۹۲ معدن به بهره برداری با ایجاد اشتغال برای پنج هزار و ۲۲۴ نفر فعال است.

وی خاطرنشان کرد: در ۶ ماهه نخست سال جاری در راستای عمل به منویات مقام معظم رهبری و تحقق بخشیدن به شعار سال که از سوی ایشان سال جهش تولید نامگذاری شده، در بخش معادن استان حجم سرمایه گذاری افزایش داشته است.

بخش معدن و صنایع پایین دستی آن محور توسعه آذربایجان غربی به شمار می رود اما معادن سنگ این استان با مشکلات عدیده ای چون خام فروشی و نبود بازار مواجه است اعطای تسهیلات با بهره بانکی پایین جهت سرمایه در گردش و همچنین نوسازی ماشین آلات معدنی برای بهبود عملکرد معادن این استان ضروری است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.