جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
حذف مالیات برای صادرکنندگان ارزآور
07 تیر 1400 - 14:36
شناسه : 14458
رییس بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه صادرکنندگان، حاکمان مبارزه با جنگ اقتصادی هستند، گفت: اکثر صادرکنندگان از پرداخت مالیات معاف می‌شوند، البته این موضوع به شرطی است که ارز حاصل از صادرات آن‌ها به چرخه تولید کشور بازگردد.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مهراب جمال‌پور رییس بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری بیشترین سهم واردات در این استان را مربوط به ماشین‌آلات و قطعات موردنیاز واحدهای تولیدی اعلام کرد و اظهار داشت: این واردات مربوط به صنایعی نظیر برفاب، ظریف مصور و … بوده است که۷۰ درصد واردات استان را به خود اختصاص می‌دهند. لذا اگر واردات صورت نگیرد به دلیل نبود مواد اولیه در روند تولید اختلال ایجاد خواهد شد.

وی افزود: سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، رتبه نخست پاسخگویی به سفارشات و رسیدگی به پرونده‌های متقاضیان صادرات و واردات را به خود اختصاص داده و در سطح کشور مورد تقدیر قرار گرفته است.

رییس بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، گفت: تولیدکنندگان در صورت تشخیص می‌توانند، محصولات و کالاهای مورد نیاز خود را به‌ منظور جلوگیری از توقف خط تولید، از خارج از کشور وارد کنند.

جمال‌پور درخصوص موضوع صادرات، بیان کرد: بسته تشویقی برگشت ارز حاصل از صادرات در نظر گرفته شده است، در همین راستا رقم برگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما و دیگر سامانه‌ها در سال ۱۳۹۷، ۵۱ میلیون و ۸۵۷ هزار و ۷۶۷ دلار، در سال ۱۳۹۸، ۹۷ میلیون و ۴۶۹ هزار و ۶۰۳ دلار و طی هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۹، ۲۸ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۴۳۹ دلار بوده است.

وی ادامه داد: به صادرکنندگان توصیه می‌شود که هرچه سریع‌تر نسبت به رفع تعهد ارزی خود اقدام کنند، علاوه بر این صادرکنندگانی که به کشورهای عراق و افغانستان صادرات داشته‌اند تا پایان خردادماه سال‌جاری می‌توانند در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کرده و نسبت به ثبت کوتاژهای صادراتی و تحویل پرینت حساب خود به کمیته ارزی سازمان صنعت، معدن و تجارت، اقدام کنند.

رییس بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در پایان با بیان اینکه بازپرداخت بدهی تسهیلات ارزی دریافتی از طریق شبکه بانکی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: افراد می‌توانند از طریق صندوق توسعه ملی حساب ذخیره ارزی، بدهی‌های خود را تسویه کنند، علاوه بر این صادرکنندگان و واردکنندگان کالا در هشت ماهه نخست سال ۱۳۹۹، تا پایان شهریورماه سال‌جاری فرصت دارند نسبت به رفع تعهدات ارزی خود اقدام کنند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.