سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
حراج فولاد روسی
12 خرداد 1401 - 12:34
شناسه : 28663
با جنگ اوکراین و تحریم محصولات روسیه توسط اروپا، روس‌ها با کمبود مشتری روبه‌رو و مجبور شدند مشتریان موجود را نیز با تخفیف‌های مطلوب، راضی نگه دارند.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات فولادسازان روس قبل از جنگ اوکراین بین رقبای جهانی خود، بیشترین سوددهی را داشتند، ولی هم‌اکنون به اجبار برای فروش محصول خود به برخی از مشتریان تخفیف های سنگینی باید قائل شوند. به عبارت دیگر با جنگ اوکراین و تحریم محصولات روسیه توسط اروپا، روس‌ها با کمبود مشتری روبه‌رو و مجبور شدند مشتریان موجود را نیز با تخفیف‌های مطلوب، راضی نگه دارند. به عنوان نمونه سوراستیل در بازارهایی چون آسیا مشتریانی دارد که به دنبال تخفیف‌های ۴۰ درصد به بالا برای اسلب روسیه هستند. ترکیه هم خریدار محصولات روسیه بوده و به دنبال تخفیف‌های بیشتری هستند.

با توجه به افزایش هزینه‌های تولید از جمله قیمت زغال‌سنگ، کرایه حمل و هزینه بیمه کشتی‌ها و ارزش بالای روبل حال برخی محصولات فولادی روسیه دیگر سوددهی ندارند. حاشیه سود کارخانه‌ها طی سال‌های گذشته در برخی موارد، تا ۴۰ درصد بوده در حالی که رقبای خارجی سود ۱۰ درصدی داشته‌اند.

گفتنی است، وزارت صنعت و تجارت روسیه پیش‌بینی کرده تقاضای داخلی فولاد آن در سال جاری میلادی، ۹ درصد کاهش یابد. تولیدکنندگان روس هم خواستار کاهش مالیات‌ها شده‌اند، زیرا جنگ به کسب‌وکار آن‌ها آسیب زده و  درخواست‌های آن‌ها هنوز توسط دولت تایید نشده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.