سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
حرکت در مسیر سبز توسعه
14 شهریور 1400 - 14:08
شناسه : 17218
مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب‌آهن گفت: عملکرد مناسب و بهینه درب‌های فلکسیبل نقش به‌سزایی در کاهش و کنترل آلایندگی‌های باتری کک‌سازی دارند. لذا به منظور تکمیل فرایند کنترل آلایندگی در این بخش، ساخت، نصب و راه‌اندازی تمیزکننده درب‌های باتری شماره ۳ در دستور کار قرار گرفت.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محسن قاسمی مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب‌آهن، اظهار داشت: از زمان راه‌اندازی باتری شماره سه و ماشین‌های تولید کک، مکانیزم‌های تمیزکننده به دلیل عدم کارایی مناسب و وجود ایرادات اساسی در طراحی و ساخت مورد استفاده قرار نگرفتند و لذا تمیزکاری به صورت دستی و کُند انجام می‌شد که به دلیل شرایط محیطی روی باتری و ارتفاع هفت متری درب ها، تمیزکاری غیرممکن بود و در نواحی در دسترس، کیفیت لازم را نداشت.

وی با اشاره به اینکه مکانیزم‌های تمیزکننده دارای چهار تیپ مختلف و شامل تمیزکننده درب و رام در بازکن و همچنین تمیزکننده درب و رام ماشین تخلیه می‌شوند، افزود: بازسازی و راه‌اندازی تمیزکننده‌ها ابتدا قرار بود توسط شرکت‌های خارجی چین، اکراین، اسپانیا و ایتالیا به انجام برسد که به دلیل تحریم‌ها امکان‌پذیر نبود و باری دیگر تلاشگران بخش کک‌سازی در این عرصه نیز با همت یکدیگر این پروژه را در دست گرفتند و با یک برنامه‌ریزی گسترده به سرانجام رساندند.

مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب‌آهن، گفت: با راه‌اندازی تمیزکننده کک‌سازی کیفیت و سرعت تمیزکاری درب و رام به صورت چشمگیری افزایش یافت و منجر به افزایش عمر و عملکرد بهتر درب‌های فلکسیبل و در نتیجه کاهش آلودگی محیط‌زیست شد.

تمیزکننده طی مدت۱۰ ماه و با ۱۴۶۰ نفر ساعت ساخته شد

قاسمی بیان کرد: تلاش کردیم در ساخت و راه‌اندازی این تجهیزات تا جای امکان از پلت فرم اصلی استفاده و تغییرات اساسی در سایر تجهیزات اجرا شود. اکثر قطعات مورد نیاز در تعمیرگاه مرکزی این مدیریت و مابقی در کارگاه‌های ساخت کارخانه (اسکلت فلزی و مکانیکی) ساخته شده است. از آنجایی که این پروژه می‌بایست توام با ادامه تولید کک انجام می‌گرفت، کوچک‌ترین وقفه‌ای در تولید آن ایجاد نکرد و طی مدت ۱۰ ماه و بایک هزار و ۴۶۰ نفر ساعت به انجام رسید. البته برای راه‌اندازی این تجهیزات حدود چهار هزار قطعه مختلف از وزن۵۰ گرم تا۷۰۰ کیلو گرم ساخته و بروی تجهیزات نصب شد.

صرفه‌جویی ارزی و بومی‌سازی

مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی ذوب‌آهن ضمن اشاره به اقدامات انجام شده بر روی تمیزکننده درب ماشین تخلیه، تمیزکننده رام ماشین تخلیه و تمیزکننده درب ماشین درب بازکن، اذعان داشت: با راه‌اندازی و بهره‌برداری از تمیزکننده‌ها ضمن صرفه‌جویی ارزی به مبلغ ۴۰۰ هزار دلار دانش فنی طراحی و ساخت این مکانیزم‌ها در شرکت ذوب‌آهن بومی‌سازی شد و این مهم با توجه به شرایط تحریم با همت و غیرت نیروهای تعمیرگاه مرکزی، دفتر فنی، برق و اتوماسیون مدیریت تولیدات کک و مواد شیمیایی به انجام رسید.

نصب دو مکانیزم تمیزکننده در ذوب‌آهن

امیر یونسی مهندس برق ذوب‌آهن در پایان ضمن تشریح اقدامات انجام شده جهت بهینه‌سازی تجهیزات الکتریکی ماشین تخلیه و دربازکن، خاطرنشان کرد: در راستای کاهش آلودگی هوای منطقه و پایبندی به خط مشی زیست‌محیطی شرکت، سیستم تمیزکننده سلول‌های کک جهت جلوگیری از نشت گاز کک مورد بررسی قرار گرفت. این سیستم شامل دو مکانیزم تمیزکننده درب و تمیزکننده رام سلول است که بر روی دو ماشین تخلیه و دربازکن قرار دارد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.