سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
حرکت ذوب آهن بدون یارانه انرژی در جهت کاهش هزینه و رقابت‌پذیری بیشتر
14 بهمن 1399 - 11:09
شناسه : 6244
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در هفتمین کنفرانس بین‌المللی استیل پرایس گفت: این مجتمع عظیم صنعتی که تولید محصولات فولادی آن مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا انجام می‌گیرد، ضمن عدم بهره‌گیری از یارانه انرژی، برق مورد نیاز خود را از نیروگاه داخل شرکت تولید می‌کند تا از این طریق به کاهش هزینه‌ها و رقابت‌پذیری بیشتر دست ‌یافت.
ارسال توسط : منبع : ذوب‌آهن اصفهان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، منصور یزدی‌زاده در بخشی از سخنان خود به شرایط تولید ذوب‌آهن اصفهان پرداخت و اظهار داشت: نقطه آغازین تولید ریل در ایران از این شرکت آغاز شد و هم‌اکنون شرکت ذوب‌آهم جزو اولین و تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا است.

وی افزود: تولید ریل شامل ۲ مرحله تولید فولاد و سپس نورد است. در گذشته شمش مورد نیاز به کشور وارد می‌شد اما در حال حاضر با تولید این شمش پیرامون راه‌اندازی پروژه  VDدر ذوب‌آهن اصفهان، دیگر نیازی به واردات شمش از خارج کشور وجود ندارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: هم اکنون انواع ریل شامل پرسرعت، مترو، درون شهری و … در ذوب‌آهن تولید می‌شود.

یزدی‌زاده تصریح کرد: شرکت زیرساخت و قرارگاه خاتم‌الانبیا مشتریان اصلی ریل ذوب‌آهن اصفهان هستند و اولین قرارداد صادرات این محصول استراتژیک با کشور افغانستان نیز منعقد شده است.

وی در ادامه یادآور شد: اگر ذوب‌آهن اصفهان بخواهد تنها به تولید ریل بپردازد، توانایی تولید ۴۰۰ هزار تن ریل را در سال دارد.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان اظهار کرد: در زمینه تولید چرخ و محور برای توسعه خطوط ریلی نیز ذوب‌آهن اصفهان برنامه‌ریزی لازم را صورت داده است تا با همکاری بخش خصوصی، تولید این محصولات نیز آغاز شود.

یزدی‌زاده عنوان کرد: در افق ۱۴۰۴ برای ۲۵ هزار کیلومتر خط آهن، به ریل نیاز داریم و در این زمینه شرکت مادر صنعتی، نقش کلیدی ایفا می‌کند. با این حال، برای رسیدن به این هدف، برنامه‌ریزی‌های خوبی در دست اقدام است.

وی اضافه کرد: تولید ریل زبانه‌سوزن از جمله سایر محصولات ذوب‌آهن است که در گذشته از کشور فرانسه وارد می‌شد اما هم اکنون در ذوب‌آهن تولید و برش آن نیز تحت نام شرکتی در تبریز انجام می‌شود.

شایان ذکر است هفتمین دوره این کنفرانس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با نگاه ویژه به بازارهای مجازی فولاد، تولید فولادهای سبک و عصر آلیاژها در حال برگزاری است. اردشیر سعدمحمدی سرپرست معاونت معدن و صنایع معدنی وزارت صمت، وجیه‌اله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو ، سعید زرندی معاون طرح و برنامه وزارت صمت، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت چادرملو، حمیدرضا عظیمیان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان، اسدالله فرشاد عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران و بهمن تجلی‌زاده معاون فروش و بازاریابی فولاد خوزستان در این کنفرانس به سخنرانی پرداختند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.