جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
حرکت صادرات نفت آمریکا بر مدار رشد
18 مرداد 1400 - 17:02
شناسه : 15952
براساس گزارش‌های منتشر شده، اداره سرشماری آمریکا اعلام کرد صادرات نفت‌خام این کشور در ماه ژوئن افزایش ۲۸ درصدی را تجربه کرد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس این داده‌ها، مجموع صادرات نفت‌خام داخلی آمریکا در ماه ژوئن به‌طور میانگین سه میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز بود که نسبت به صادرات روزانه دو میلیون و ۷۱۰ هزار بشکه‌ای این کشور در ماه مه افزایش داشته است. علاوه بر این صادرات روزانه نفت‌خام آمریکا در ماه ژوئن از دو میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه صادرات این کشور در مدت مشابه سال گذشته فراتر رفت.

هند مهم‌ترین مقصد صادرات نفت خام آمریکا در ماه ژوئن ۲۰۲۱ به‌شمار می‌رود که در این میان دهلی‌نو در ماه ژوئن روزانه حدود ۵۲۱ هزار بشکه نفت خام از به آمریکا صادر کرد که ۱۶۰ هزار بشکه بیشتر از ماه پیش بوده و دلیل آن نیز تداوم بهبود تقاضای ناشی از شیوع ویروس همه‌گیر کرونا است.

پالایشگاه‌های دولتی هند در ماه دسامبر با تنوع‌بخشی در سبد واردات نفت خام، انواع متفاوت‌تری از نفت‌خام ایالات متحده را وارد کردند. در این راستا پالایشگاه شرکت ایندین اویل (IOC) هم‌اکنون نفت سبک وست تگزاس را به‌عنوان نوع نفت خام واجد شرایط به مناقصه‌های واردات هفتگی خود اضافه کرد.

شرکت پالایشگر هندوستان پترولیوم نیز اوایل امسال مناقصه منحصربه‌فردی را برای خرید نفت‌خام نوع «مارس» به‌منظور تامین خوراک پالایشگاه «ویزاگ» برگزار کرده بود.

بنابر این گزارش، صادرات نفت‌خام آمریکا به کره‌جنوبی در ماه ژوئن به‌طور میانگین به حدود ۴۶۲ هزار بشکه در روز رسید که حدود ۵۰ درصد نسبت به ماه گذشته افزایش داشته است. شایان ذکر است که در همین حال، صادرات نفت‌خام آمریکا به مقصد چین نسبت به سال گذشته کاهش یافت و در ماه ژوئن به‌طور میانگین رقم ۲۴۴ هزار بشکه در روز را ثبت کرد، این در حالی است که این کشور در ماه مه ۳۵۰ هزار بشکه در روز نفت‌خام به چین صادر کرده بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.