پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
حرکت محتاطانه اوپک در زمینه عرضه نفت
17 آبان 1400 - 12:13
شناسه : 20209
براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت تجارت کالای ویتول معتقد است اعضای اوپک از جمله عربستان همچنان در زمینه عرضه نفت به بازارهای جهانی محتاطانه عمل می‌کنند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت ویتول، بزرگ‌ترین معامله‌گر نفتی مستقل جهان اعلام کرد که افزایش بیش از حد انتظار قیمت رسمی فروش نفت خام عربستان نشان می‌دهد این کشور همچنان در برابر فشارهای آمریکا برای شتاب‌بخشی به روند عرضه نفت مقاومت خواهد کرد.

سعودی آرامکو روز جمعه ۱۴ آبان‌ماه یک روز پس از آنکه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) تصمیم گرفت به برنامه افزایش تدریجی تولید پایبند بماند، قیمت‌های عرضه نفت در ماه دسامبر برای مشتریان آسیایی، آمریکایی و اروپایی خود را افزایش داد. لذا  بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده ازسوی بلومبرگ، قیمت رسمی فروش (OSP) این تولیدکننده دولتی برای درجه‌بندی اصلی نفت خام عرضه‌شده به مشتریان آسیایی، سومین افزایش بزرگ ماهانه در این قرن را تجربه کرده است.

مایک مولر مدیر منطقه آسیای ویتول روز یکشنبه ۱۶ آبان‌ماه، گفت: به نظر می‌رسد بازار انتظار دارد بخشی از ذخیره‌سازی‌های راهبردی نفت خام آزاد شود. با این حال در شرایط کنونی، ذخیره‌سازی‌ها کم و عرضه‌ها محدود است. لذا ریاض نفت خود را بر این اساس قیمت‌گذاری می‌کند.

گفتنی است، جو بایدن رییس‌جمهوری آمریکا از اوپک‌پلاس خواسته بود تا به تسهیل محدودیت‌های عرضه که از اوایل سال ۲۰۲۰ با آغاز همه‌گیری ویروس کرونا آغاز شده بود، سرعت ببخشد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.