سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
حرکت پروژه نورد گرم ۲ فولادمبارکه به سمت انقلاب صنعتی چهارم
25 اسفند 1399 - 11:33
شناسه : 9078
عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران عنوان کرد؛ عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: صنایع برای ادامه بقا و ماندن در عرصه تولید باید به به انقلاب صنعتی نسل چهارم روی بیاورند. در صنعت فولاد ایران نیز شرکت فولادمبارکه که توجه ویژه ای به انقلاب صنعتی نسل چهارم داشته، در پروژه نورد گرم ۲ تولید ورق‌های با کیفیت و استحکام بالا را تعریف کرده و امید می‌رود با کمک نسل چهارم تکنولوژی این امر محقق شود.
ارسال توسط : منبع : ایراسین
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا شهرستانی عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران اظهار داشت: هم‌اکنون در عصر ارتباطات بسر می‌بریم و تنها راهی که برای بقا و ماندن در ادامه مسیر توسعه وجود دارد ارتقای کیفیت محصولات تولیدی، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در زمان است. این موارد به دنبال تحول در جهان امروز و ظهور انقلاب صنعتی چهارم در مسیر پیشرفت قرار دارد.

وی افزود: در صنعت فولاد برخی از تولیدکنندگان بزرگ در جهان به سمت کاهش هزینه تولید و افزایش بهره‌وری محصولاتشان حرکت کرده‌اند، برای مثال در گذشته هزینه تولید ورق چین، ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار (به جز مواد اولیه) بود، اما اکنون بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ دلار است. در نتیجه زمانی که هزینه تولید از قبیل هزینه نیروی انسانی کم‌تر شود و راندمان تولید بالا رفته و کنترل دقیق و بهبود کیفیت در تولید پیش گرفته شود منجر به خروج رقبا از میدان خواهد شد.

عضو هیات مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران گفت: در واقع حرکت به سمت تکنولوژی نسل چهارم قانون بقا در صنعت و در سطح بین‌الملل است و در ایران نیز باید قدمی در این جهت برداشته شود که خوشبختانه فولادمبارکه در این زمینه پیش قدم شده و همانگونه که همکاری برای بومی‌سازی برای تامین نیاز شرکت‌ها و قطع شدن وابستگی به خارج انجام شده، امیدواریم این ارتباطات قوی تر شده و صنایع فولادی ما بتوانند به انقلاب صنعتی چهارم ورود کرده و از آن استفاده کنند.

شهرستانی بیان کرد: زمانی که یک تولیدکننده فولاد با کاهش هزینه در تولید مواجه شود و نسبت به رقیب خود محصول را حتی در حد یک سِنت ارزان‌تر  بفروشد؛ تاثیر مثبتی روی ارزش شرکت و سوددهی آن برای سهامداران خواهد داشت.

وی در پایان گفت: موضوع مهمی که در خصوص انقلاب صنعتی چهارم مطرح است، توجه بیشتر روی کیفیت‌های بالای محصولات و ارزش‌افزوده بیشتر است. یکی از اقداماتی که در شرکت فولادمبارکه در خصوص پروژه نورد گرم ۲ انجام می‌شود تولید ورق‌های سبک‌تر اما با استحکام بیشتر است که در صنایع خودروسازی، پتروشیمی و لوازم خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع هر اندازه وزن کم‌تر شود مصرف انرژی در صنایع خودرو سازی کاهش خواهد یافت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.