چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
حرکت کارخانه طلای هیرد نهبندان در مسیر بهره‌برداری
27 تیر 1400 - 11:25
شناسه : 15214
رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان گفت: برای اجرای طرح کارخانه طلای هیرد نهبندان با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی، تاکنون ۱۲۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمید پرورده رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان، اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح از سال ۱۳۹۸ در شهرستان نهبندان آغاز و در مجموع برای اجرای این طرح ۱۴۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری خواهد شد. در همین راستا این واحد صنایع معدنی ظرفیت تولید ۲۰۰ کیلوگرم شمش طلا در سال را دارد و با بهره‌برداری از معدن و کارخانه طلای هیرد برای حدود ۲۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال جاری یک فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی در زمینه دانه‌بندی منیزیت با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان در این شهرستان صادر شده است که علاوه بر این پنج طرح صنعتی شاخص دیگر در دست اجرا داریم.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نهبندان گفت: واحد کنسانتره سنگ‌آهن نیک امیدواران پیراکان در شهرک صنعتی نهبندان با سرمایه‌گذاری ۸۰ میلیارد تومان در دست اجراست و این طرح با اشتغال ۷۴ نفر و ظرفیت تولید سالانه ۶۰۰ هزار تن، ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پرورده بیان کرد: یک واحد فراوری منیزیت با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی و اعتبار ۹۰ میلیارد تومان در شهرک صنعتی نهبندان نیز در دست اجراست. همچنین واحد پرعیارسازی منیزیت تگ سیاه شوسف با ۱۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، ۵۱ نفر اشتغال، ظرفیت سالانه ۳۶ هزار تن در سال و ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی در دست ساخت است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: واحد کربنات و اکسید منیزیم سلطان‌آباد بیرجند با سرمایه‌گذاری ۱۲ میلیارد تومان تکمیل و در مرحله صدور پروانه قرار دارد. علاوه بر این واحد فراوری سیلیس دهسلم با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد تومان و اشتغال ۳۲ نفر در دست ساخت است که با ظرفیت تولید سالانه ۵۰ هزار تن تکمیل شده و در مرحله صدور پروانه قرار دارد.

شایان ذکر است که بنابر اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی سه واحد فراوری و استحصال طلا امسال در این استان به بهره‌برداری می‌رسد و موجب ایجاد اشتغال خواهد شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.