سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
حرکت گل‌گهر به سوی توسعه
27 تیر 1400 - 13:30
شناسه : 15218
معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر مطرح کرد؛ معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر گفت: این شرکت با همکاری شرکت‌های هم‌گروه در حال تکمیل آخرین زنجیره‌های صنعت آهن و فولاد است؛ این مهم با توجه به میزان ذخایر سنگ‌آهن موجود و پتانسیل‌های اکتشاف، با تکمیل چند کارخانه در حال ساخت و مصوب در زنجیره، به ظرفیت نهایی خود خواهد رسید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی گل‌گهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علی اکبر اشرفی معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، اظهار داشت: در پایان سال ۱۳۹۹، تعداد ۴۵ طرح در شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر و شرکت‌های همگروه در زمینه‌های تولید محصولات زنجیره فولاد شامل کنسانتره سنگ‌آهن، گندله سنگ‌آهن، آهن‌اسفنجی و فولاد، طرح‌های زیربنایی، تامین انرژی، راه و راه آهن، پروژه بزرگ شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج فارس، پروژه‌های بهینه‌سازی و نوسازی تجهیزات با مجموع سرمایه‌گذاری ۱۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان و یک هزار و ۹۴۱ میلیون یورو معادل ۶۸ هزار میلیارد تومان انجام و به بهره‌برداری رسید. در این راستا تعداد ۲۳ پروژه با مجموع سرمایه‌گذاری ۶۵۵ میلیون یورو و ۴۴۰۰ میلیارد تومان معادل ۲۳ هزار میلیارد تومان نیز در دست اجرا است.

وی افزود: گل‌گهر همواره با چشم‌انداز و دیدگاه استراتژیک و با برنامه‌ریزی دقیق حرکت کرده و حاصل این تلاش و پشتکار توسعه و پیشرفت شگفت‌انگیز در طول دهه گذشته بوده است. در شورای عالی توسعه منطقه که از مدیران استراتژیست و خوش فکر مجموعه و کشور تشکیل شده، برنامه ۱۴۱۴ گل‌گهر در مراحل پایانی تدوین قرار دارد. در این برنامه با توجه به نتایج مطالعات استراتژی شرکت که از دو سال پیش در جریان بوده است، علاوه بر تکمیل زنجیره آهن و فولاد با توجه به پتانسیل و توانایی منطقه، بحث‌های جدیدی مانند گسترش جغرافیایی شرکت و تنوع محصول مطرح شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، گفت: این برنامه شامل ۳۶ طرح با مجموع سرمایه‌گذاری بالغ بر پنج هزار و ۱۲۲ میلیون یورو معادل ۱۴۶ هزار میلیارد تومان بوده است که سهم گل‌گهر به تنهایی بالغ بر دو هزار و ۷۴۷ میلیون یورو معادل ۷۸ هزار میلیارد تومان خواهد بود.

اشرفی بیان کرد: مسئله تامین سنگ‌آهن و اکتشافات در این زمینه برای حفظ تداوم تولید از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است که در برخی نقاط از جمله آنومالی‌های بین معادن گل‌گهر، ایران مرکزی با حفاری بیش از ۸۰ هزار متر ادامه یافت.

وی ادامه داد: بحث گسترش جغرافیایی و تنوع محصول و حرکت به سمت ایجاد معدن و کارخانه تولیدات طلا، مس، فلزات کمیاب و استحصال عناصر با ارزش از شورابه‌ها؛ مستلزم گرفتن محدوده‌های اکتشافی در گستره کشور است که در این خصوص از سال گذشته اقدامات بسیار وسیعی برای اخذ محدوده در استان‌های کرمان، خراسان رضوی، آذربایجان غربی، اردبیل و سیستان و بلوچستان صورت گرفته که خوشبختانه در مذاکرات انجام شده با وزارتخانه توسط مدیرعامل محترم اخیرا موفق به ثبت پهنه‌ای بزرگ با مساحت ۱۵ هزار کیلومتر مربع شده‌ایم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در پایان خاطرنشان کرد: طی دو ماه گذشته نیز در چهار محدوده فلز آنتیموان، طلا و سنگ‌آهن برنده مزایده شده‌ایم که این کار با قوت و قدرت تمام ادامه خواهد یافت و برای انجام اکتشافات در این محدوده‌ها نیز برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است. همچنین خرید ۶ دستگاه حفاری مغزه‌گیری بزرگ نیز توسط هییت‌مدیره مصوب شده است که با ورود آن‌ها کار اکتشافی سرعت بیشتری خواهد گرفت.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.