چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
حضور ۲۵۹ سرمایه‌گذار در مزایده معدنی خراسان رضوی
08 تیر 1400 - 10:55
شناسه : 14500
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: ۲۵۹ سرمایه‌گذار در نخستین مزایده عمومی سال جاری برای واگذاری معادن غیرفعال در استان خراسان رضوی شرکت کردند که یک رکورد بی‌سابقه در کشور به شمار می‌آید.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد توکلی معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، اظهار داشت: ۶ هزار محدوده و معدن غیرفعال در اردیبهشت ماه سال گذشته با تصمیم دولت مبنی بر فعال کردن معادن غیرفعال در سطح کشور آزادسازی و مشمول مزایده عمومی شده است که در این راستا سهم خراسان رضوی از این میزان ۱۰۰ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی، ۱۶۰ گواهینامه کشف معدن، ۲۸۴ پروانه اکتشاف معدنی و ۴۰۰ محدوده اکتشاف معدنی بوده است.

وی افزود: مجوز پیشین دارندگان پروانه‌های بهره‌برداری معدن در چهارچوب آزادسازی اخیر سلب صلاحیت شده است. لذا گواهینامه‌های کشف معدن، سلب اولویت و مدارک دارندگان آن‌ها ابطال می‌شود، تا همه معادن آزاد شده در قالب مزایده عمومی آماده جذب سرمایه‌گذار جدید شوند.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی، گفت: نخستین مزایده سال جاری در همین چهارچوب برای ۳۵۸ محدوده معدنی غیرفعال آزادسازی شده، که عمده آن فلزی بود، برگزار شده است.

توکلی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج این مزایده که حضور و استقبال سرمایه‌گذاران در آن پرتعداد و چشمگیر بود، تا یک ماه دیگر مشخص و اعلام خواهد شد. 

شایان ذکر است که ۴۶ نوع ماده معدنی در خراسان رضوی وجود دارد که عمده مواد شناخته شده در کشور را شامل می‌شود. این مواد شامل سنگ‌آهن، منگنز، طلا، کرومیت، مس و مواد غیرفلزی شامل خاک صنعتی، سلیس، کائولن، زغال‌سنگ، مصالح ساختمانی و سنگ‌های تزیینی عمده معادن خراسان رضوی را تشکیل می‌دهند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.