سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
حفر تونل و معدن با دستگاه بومی
21 اردیبهشت 1401 - 14:12
شناسه : 27629
توسط محققان کشور انجام شد؛ مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده دستگاه‌های حفاری تونل و استخراج معادن زیرزمینی گفت: دستگاه‌های حفاری تونل و استخراج معادن زیرزمینی را، با کسب دانش فنی و براساس طراحی ایرانی به تولید می‌رسانیم و اولین شرکت سازنده و ارائه‌دهنده زنجیره کامل دستگاه‌های مربوط به مکانیزاسیون حفاری تونل و استخراج معادن زیرزمینی هستیم.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شاهد شیرین مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده دستگاه‌های حفاری تونل و استخراج معادن زیرزمینی، اظهار داشت: در این شرکت، دستگاه‌های حفاری تونل و استخراج معادن زیرزمینی را، با کسب دانش فنی و براساس طراحی ایرانی به تولید می‌رسانیم و اولین شرکت سازنده و ارائه‌دهنده زنجیره کامل دستگاه‌های مربوط به مکانیزاسیون حفاری تونل و استخراج معادن زیرزمینی هستیم. که به صورت مکانیزه عملیات تونل‌سازی را در معادن زیرزمینی اجرا و مواد حفاری شده را به بیرون منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه از این دستگاه می‌توان در اجرای پروژه‌های تونل‌سازی شهری مانند متروها، زیرگذرها، آب و فاضلاب، برق و انرژی و در پروژه‌های معدن‌کاری  سرب، روی، مس، زغال‌سنگ و…، استفاده کرد، افزود: با توجه به در دست بودن طراحی این محصولات در شرکت دانش‌بنیان ما، امکان سفارشی‌سازی این دستگاه‌ها متناسب با نیاز هر پروژه وجود دارد. همچنین این دستگاه امکان حفاری در مقاطع و اشکال مختلف به صورت دایره‌ای، مستطیل، D شکل، نعل اسبی و…، و همچنین استخراج انتخابی در معادن رگه‌ای را دارد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده دستگاه‌های حفاری تونل و استخراج معادن زیرزمینی، بیان کرد: دستگاه‌های حفاری تولید این شرکت امکان ایجاد راندمان تا چهار برابر نسبت به روش‌های سنتی معمول را برای پروژه‌ها ایجاد می‌کند و در ایران و غرب آسیا، شرکت دیگری در تولید این نوع دستگاه‌های حفاری وجود ندارد.

توانایی رقابت با خارجی‌ها را داریم

وی با اشاره به نمونه‌های خارجی این دستگاه، عنوان کرد: پیش از این، تکنولوژی ساخت و تولید اینگونه دستگاه‌های حفاری در اختیار تعداد معدودی از شرکت‌های آمریکایی، آلمانی، روسی و چینی بوده و ایران به عنوان کشور بعدی به جمع تولیدکنندگان چنین دستگاهی پیوسته است.

شیرین تصریح کرد: روش‌های فعلی دستی و سنتی همچون پیکور و چکش‌های دستی برای حفر تونل، علاوه بر نداشتن ایمنی، راندمان مطلوبی از خود نشان نداده و هزینه زیادی نسبت به استفاده از دستگاه حفاری دارند.

راندمان بالای دستگاه‌های تولید شده بومی

مدیرعامل شرکت ادامه داد: البته که روش چال‌زنی و انفجار نیز از روش‌های حفر تونل به شمار می‌رود که این معمولا دارای راندمان پایینی هستند؛ به طوری که در مجموع توانایی حفر ۸۰ سانتی‌متر تا یک متر در روز را دارند. با این حال، با دستگاه حفاری تولید شده توسط این شرکت، سرعت کار بالا رفته و حداقل دو تا هفت متر حفر تونل در یک روز خواهیم داشت.

وی در خصوص دیگر مزیت استفاده از این تکنولوژی گفت: در روش مکانیزه تعداد پرسنل مستقیم یک‌سوم روش‌های سنتی است که باید در این خصوص توجه داشت که راندمان استفاده از دستگاه بسیار بیشتر از روش های سنتی است.

مدیرعامل این شرکت، با اشاره به مزیت‌های این دستگاه نسبت به نمونه خارجی، مطرح کرد: این محصول با کیفیت مشابه آمریکایی، اروپایی و قیمت رقابتی حتی با نمونه‌های چینی در حال ارائه است و از طرفی، ابعاد و توان دستگاه متناسب با شرایط پروژه‌های تونل‌سازی و معدن‌کاری زیرزمینی کشور است.

شیرین در پایان با بیان اینکه این دستگاه‌های فوق قابلیت راه دور کنترل را دارند، خاطرنشان کرد: از سال ۱۴۰۰ تاکنون، با کشورهایی همچون قطر، امارات، عراق، افغانستان، ترکیه و هند بازاریابی‌های صادارتی انجام دادیم و بنا داریم امسال اولین رکورد صادراتی را ثبت کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.