دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
حفظ منافع ملی با حمایت از بخش پایین‌دستی صنعت نفت
20 اردیبهشت 1401 - 16:08
شناسه : 27585
رییس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران گفت: به هر میزان به بخش پایین‌دستی صنعت نفت اهمیت بدهیم به همان نسبت منافع ملی را حفظ کرده و ارتقا داده‌ایم.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حمید حسینی رییس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران، در همایش سالانه اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی که با موضوع تعارض منافع، مانع تنظیم‌گری و شفافیت برگزار شد، اظهار داشت: صادرات فراورده‌های نفتی کشور سال گذشته بالغ بر ۲۵ میلیارد دلار بوده و این در حالی است که برای برخی از اقلام، افزایش صادرات را شاهد بوده‌ایم. این بخش با توجه به شرایط تحریم و مشکلات اقتصادی تحقق یافته و با این آمار می‌توانیم به این دیدگاه برسیم که به هر میزان به بخش پایین‌دستی اهمیت بدهیم، به همان نسبت منافع ملی را حفظ کرده و ارتقا داده‌ایم.

رییس اتحادیه صادرکنندگان فراورده‌های نفتی ایران، گفت: این اتحادیه بزرگ‌ترین تشکل اقتصادی است که ادعا دارد در جهت توانمندی اعضا گام بر می‌دارد. از این رو، درصدد است از مسائل و چالش‌های خود عبور کند، اما دو مسئله جدی را که جزو منافع ملی به شمار می‌رود و کم‌تر کسی به آن پرداخته است، در دستور کار خود قرار دهد.

حسینی در پایان خاطرنشان کرد: بحث حکمرانی مطلوب و تعارض منافع، مانع تنظیم‌گری و شفافیت، دو مسئله‌ای است که طی چند ماه گذشته به‌ طور مبسوط اتحادیه به آن پرداخته است، اما باید این موضوع در سطح ملی به یک گفتمان بدل و به‌ عنوان دغدغه اصلی مطرح شود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.