پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
حمایت از طرح انتقال آب خلیج‌‌فارس به استان‌های خراسان و اصفهان
02 اسفند 1399 - 11:41
شناسه : 7465
مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو اعلام کرد؛ مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، ضمن شجاعانه توصیف کردن تصمیم رییس جمهور محترم و وزیر صمت در تامین نیاز آب شیرین استان‌های خراسان جنوبی، رضوی و استان اصفهان از مسیر خط موجود آب شیرین خلیج فارس، گفت: چادرملو به عنوان یکی از سهامداران عمده این پروژه عظیم ملی، ضمن استقبال و حمایت از اختصاص ۲ خط موجود پیش‌بینی‌شده در مسیر انتقال آب خلیج فارس به استان‌های شمال شرق کشور و اصفهان، آمادگی خود را جهت مشارکت در این طرح اعلام می‌کند.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی چادرملو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ناصر تقی‌زاده مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، اظهار داشت: تصمیم رییس جمهور محترم و وزیر محترم صمت در خصوص طرح انتقال آب به استان‌های دیگر ستودنی است؛ چرا که می‌تواند از بحران‌های آتی ناشی از کمبود آب شیرین در این مناطق پیشگیری نماید. 

وی با بی‌نظیر برشمردن ابر پروژه شیرین‌سازی و انتقال آب خلیج فارس به واحدهای صنعتی و شهرهای استان‌های کرمان و یزد، افزود: خط نخست این پروژه عظیم ملی، با پیشگامی و مشارکت شرکت‌های بزرگ گل‌گهر، مس سرچشمه و چادرملو در حالی به بهره‌برداری رسید که بسیاری از صاحب نظران و متولیان امر، باور و امیدی به محقق شدن آن نداشتند و از آن به عنوان یک طرح بلندپروازانه یاد می‌کردند. با این حال، به یاری خدا در کنار رهنمودهای مقام معظم رهبری و حمایت‌های رییس جمهور محترم، این رویای دیرین محقق و روح امید به کالبد ساکنان کویر دمیده شد.         

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو گفت: خط نخست این پروژه در ۳ فاز اجرایی شد که فاز نخست آن از بندرعباس به سیرجان و مجتمع معدنی و صنعتی گل‌گهر، فاز دوم از گل‌گهر به مس سرچشمه و فاز سوم از سرچشمه به مجتمع صنعتی چادرملو اجرا شده است و به زودی آب شیرین به استان یزد می‌رسد.

تقی‌زاده ادامه داد: نکته قابل توجه این طرح شجاعانه، پیش‌بینی آینده و طراحی و اجرای ۲ خط دیگر در کنار خط اصلی بود تا دیگر مناطق کم‌آب کشور نیز در صورت تمایل بتوانند از زیرساخت آماده شده به راحتی بهره‌برداری کنند.        

وی افزود: خوشبختانه اکنون دولت و وزیر محترم صمت درخصوص انتقال آب از  خطوط ۲ و  ۳ به استان‌های مختلف متفق‌القول هستند و ما نیز از آن حمایت می‌کنیم.

وی درپایان خاطرنشان کرد: وظیفه شرکتهای معدنی و صنعتی است که در عمل و به‌طور جدی از این پروژه مهم حمایت و مشارکت لازم را به عمل آورند.
انتهای یپام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.