سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
حمایت شرکت‌های معدنی و صنایع معدنی از هپکو
17 فروردین 1400 - 17:03
شناسه : 9929
رییس هیات عامل ایمیدرو اعلام کرد؛ رییس هیات عامل ایمیدرو در نشستی با حضور معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت، رییس خانه معدن، مدیران ارشد شرکت‌های ملی صنایع مس ایران، شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو و نیز مدیرعامل شرکت هپکو، ضمن اشاره به محورهای حمایت بخش معدن از این شرکت، مشکلات پیش رو در تامین ماشین‌آلات معدنی، راهکارها و برنامه‌های تامین ماشین‌آلات توسط هپکو به منظور حمایت از این شرکت را مورد بررسی قرار داد.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو در این نشست، اظهار داشت: تامین ماشین‌آلات بخش معدن، حمایت از شرکت هپکو، بازسازی ماشین‌آلات معدنی شرکت‌های بزرگ همچون شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر، مجتمع معدنی و صنعتی چادرملو به همراه بررسی برنامه هپکو برای تولید و واردات ماشین‌آلات معدنی، ازجمله محورهای حمایتی بخش معدن از این شرکت است.

وی افزود: اعلام نیاز شرکت ملی صنایع مس ایران برای خرید برخی ماشین‌آلات معدنی به هپکو و نیز پیشنهاد انجام نیازسنجی خانه معدن ایران از معادن کوچک و متوسط در راستای تامین ماشین‌آلات مورد نیاز آن‌ها در کنار حمایت از هپکو، از دیگر دستاوردهای این نشست است.

هپکو دوباره به چرخه تولید بازگشت

در این دیدار، مهدی صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزارت صمت، با اشاره به تاکید وزیر صنعت، معدن و تجارت بر احیای شرکت هپکو توسط بخش معدن، گفت: سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از بدهی‌های این شرکت به صورت تهاتر انجام شد که این اقدام، هپکو را در آستانه شروعی مجدد قرار داده است.

وی ادامه داد: همچنین ۵۳ درصد از سهام شرکت هپکو به سازمان تامین اجتماعی و نیز ۷ درصد نیز به بانک‌های تجارت، صادرات و ملت واگذار شد.

همچنین در ادامه این نشست، علی محمد رفیعی مدیرعامل هپکو نیز به تشریح برنامه‌ها و خدمات پس از فروش این شرکت برای تامین نیازهای بخش معدن در تامین ماشین‌آلات و تجهیزات پرداخت.

شرکت مس از هپکو حمایت خواهد کرد

اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران، ضمن بررسی مشکلات موجود و استانداردهای مورد نیاز ماشین‌آلات معدنی، گفت: شرکت ملی صنایع مس ایران با انجام سفارش خرید ماشین‌آلات، از هپکو حمایت خواهد کرد.

خانه معدن به جمع حامیان هپکو پیوست

محمدرضا بهرامن رییس خانه معدن نیز در پایان ضمن بررسی برخی مشکلات در تامین ماشین‌آلات معدنی ، خاطرنشان کرد: به منظور تامین نیاز معادن کوچک و متوسط و حمایت از هپکو، نیازسنجی معادن را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.