سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
حمل موفقیت‌آمیز تختال صادراتی فولادمبارکه
11 مرداد 1400 - 11:56
شناسه : 15718
رییس راه‌آهن شرکت فولادمبارکه گفت: در سال «تولید؛ پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» و با همت و تلاش کارکنان فولادمبارکه رکورد بارگیری و حمل ریلی تختال صادراتی به میزان 67 هزار و 940 تن در تیرماه 1400 به ثبت رسید.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، میرسول میراسدی رییس راه‌آهن شرکت فولادمبارکه، اظهار داشت: یکی از فعالیت‌های مهمی که در حوزه راه‌آهن فولادمبارکه انجام می‌شود، حمل محصولات صادراتی از شرک به عنوان مبدأ به مقصد مشتریان است.

وی افزود: در قالب برنامه صادراتی برای حمل تختال در تیرماه، برنامه‌ریزی جهت تامین واگن و هماهنگی‌های لازم با راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران انجام شد. در این راستا از دو مدل واگن شامل واگن‌های لبه‌کوتاه مخصوص حمل محصولات و واگن‌های لبه‌بلند برای حمل مواد اولیه استفاده کردیم.

رییس راه‌آهن شرکت فولادمبارکه، گفت: در نتیجه طی تیرماه سال جاری موفق به ثبت رکورد بارگیری و حمل ریلی تختال به میزان ۶۷ هزار و ۹۴۰ تن تختال برای صادرات به مقصد مشتریان شدیم. البته رکورد پیشین در اردیبهشت‌ماه به میزان ۵۸ هزارو ۷۷۴ تن بوده است.

میراسدی بیان کرد: مزایای حمل ریلی نسبت به حمل جاده‌ای ایمن و ارزان‌تر است. لذا تلاش می‌شود بخش زیادی از این حمل را به‌صورت ریلی انجام داده تا هزینه تمام‌شده برای ارسال کالا کمتر شود.

وی همکاری فزاینده راه‌آهن جمهوری اسلامی، تامین واگن‌های خالی توسط شرکت‌های حمل ریلی، استفاده از واگن‌های لبه‌بلند یکی از شرکت‌های حمل ریلی، افزایش فعالیت و عملکرد پیمانکار تخلیه واگن و همکاری همکاران واحد فولادسازی فولادمبارکه را ازجمله عوامل موفقیت و دست‌یابی به این رکورد عنوان کرد.

رییس راه‌آهن شرکت فولادمبارکه تصریح کرد: باید تلاش کنیم در آینده با توسعه زیرساخت‌های ریلی این عدد را ارتقا دهیم تا منافع حاصل از آن به فولادمبارکه برگردد.

عملکرد موفق واحد آماده‌سازی تختال فولادمبارکه

محسن احمدی رییس آماده‌سازی و انبار تختال فولادمبارکه نیز این رکورد را در ادامه عملکرد موفقیت‌آمیز واحد آماده‌سازی تختال طی چند ماه اخیر عنوان کرد و اذعان داشت: این عملکرد و رکورد به پشتوانه حمایت‌های بی‌دریغ مدیریت ناحیه و عزم راسخ کارکنان واحد آماده‌سازی تختال، ابلاغ فرایندهای موجود و همکاری واحدهای پشتیبانی و برنامه‌ریزی بهینه به دست آمده است.

وی ادامه داد: از حمایت‌های مدیریت ناحیه فولادسازی، واحد راه‌آهن، واحد برنامه‌ریزی، کنترل کیفی فولادسازی، برنامه‌ریزی فولادسازی، برنامه‌ریزی حمل محصولات، بازاریابی، فروش و همچنین شرکت‌های پیمانکاری که در دست‌یابی به این رکورد ایفای نقش کردند قدردانی می‌کنم.

رشد صادرات انواع محصولات فولادمبارکه

مجید فخاری رییس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولادمبارکه نیز در خصوص ثبت این رکورد، عنوان کرد: طی چهارماهه ابتدای سال جاری ۲٫۸ میلیون تن انواع محصولات فولادمبارکه به مقصد مشتریان داخلی و صادراتی ارسال شد که در نوع خود نسبت به مدت مشابه سال‌های گذشته رکورد جدیدی در تحویل کالا به مشتریان محسوب می‌شود و این میزان حمل نسبت به سال گذشته ۲ درصد بالاتر بود.

وی یادآور شد: طی سال جاری ۷۶۸ هزار تن تختال، یک میلیون و ۱۴ هزار تن محصولات گرم و ۵۸۸ هزار تن محصولات سرد و پوشش‌دار از طریق حمل جاده‌ای و ریلی به مقصد مشتریان داخلی و صادراتی ارسال شد که در این راستا بالاترین میزان رشد حمل محصولات مربوط به تختال با ۶۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است و نوردکاران کشور توانسته‌اند به‌طور مستقیم، حجم قابل‌توجهی از مواد اولیه موردنیاز خود را از فولادمبارکه دریافت نمایند.

رییس برنامه‌ریزی و کنترل حمل محصولات فولادمبارکه عنوان کرد: طی ماه گذشته رکورد جدیدی نیز در زمینه حمل ریلی ماهیانه تختال رقم خورد و ۶۷ هزار و ۹۴۰ تن از این محصول با بهره‌گیری از ناوگان ریلی موجود به مقاصد موردنظر ارسال شد.

فخاری در پایان خاطرنشان کرد: دستاوردهای به‌دست‌آمده در حوزه حمل محصولات در سایه تلاش، همدلی و مساعدت کلیه همکاران واحدهای برنامه‌ریزی حمل محصولات، فروش داخلی و صادرات، نواحی تولید، راه‌آهن، انتظامات و باسکول محصولات و سایر قسمت‌های درگیر حاصل شد و انشاالله با تداوم بیش‌ازپیش آن شاهد دست‌یابی به موفقیت‌های مستمر در این حوزه باشیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.