جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
خام‌فروشی و تکیه بر اقتصاد نفتی مانع توسعه کشور است
18 فروردین 1400 - 11:42
شناسه : 9943
مدیر طرح توسعه نوآوری‌ها و فناوری‌های حوزه زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در پایان سفر به استان سمنان، گفت: خام‌فروشی و تکیه بر اقتصاد نفتی از موانع اصلی توسعه و پیشرفت کشور است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کامبیز مهدی‌زاده مدیر طرح توسعه نوآوریها و فناوری‌های حوزه زمینشناسی، معدن و صنایع معدنی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، اظهار داشت: بسیاری از کشورهای دنیا دارای منابع معدنی و نفتی خوبی هستند اما با خام‌فروشی جزو کشورهای فقیر قرار دارند.

​وی افزود: یکی از بهترین گزینه‌ها برای توسعه کشور، موضوع فناوری و نوآوری به ویژه در حوزه زمین‌شناسی معدن و صنایع معدنی است.

مدیر طرح توسعه نوآوریها و فناوری‌های ریاست جمهوری با بیان اینکه در این زمینه بستر و فضای بکری برای سرمایه‌گذاری وجود دارد، اذعان داشت: امروز با راه‌اندازی مرکز نوآوری و فناوری‌های زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی واقع در پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود، دوست‌داران علم زمین‌شناسی و معدن، استارت‌آپ‌ها، شتاب‌دهنده‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند محصولات خود را عرضه کنند.

مهدی‌زاده راه‌اندازی این مرکز را با هدف جلوگیری از خام‌فروشی عنوان کرد و ادامه داد: باید از خام‌فروشی و اقتصاد نفتی فاصله گرفت؛ چراکه با تکیه بر یک منبع نمی‌توان پیشرفت کرد. برای پیشرفت کشور، ترکیبی از منابع لازم است.

وی در پایان به انعقاد دو تفاهم‌نامه همکاری مشترک طرح توسعه نوآوری و فناوری زمین‌شناسی، معدن و صنایع معدنی پارک علم و فناوری استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: این تفاهم‌نامه‌ها در راستای همکاری هر چه بیشتر مرکز شاهرود با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.