سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
خبرنگاران، راویان صدیق جامعه هستند
17 مرداد 1400 - 9:00
شناسه : 15848
مدیر روابط عمومی فولادمبارکه گفت: جهان کنونی، دنیای توسعه و تکامل در مسیر ارتباطات، تعامل و همگرایی است و بهره‌گیری از زیرساخت ارتباطات فردی، انسانی و اجتماعی و رسانه‌ای، دریچه موفقیت در زندگی امروز است.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد مبارکه
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هادی نباتی‌نژاد مدیر روابط عمومی شرکت فولادمبارکه ضمن تبریک روز خبرنگار به تمامی فعالان این حوزه، اصحاب قلم را راویان صدیق جریان اطلاعات دانست؛ در ادامه متن کامل این یادداشت را می‌خوانید:

رسانه‌های جمعی و ابزارهای ارتباطی همچون شبکه‌های اجتماعی، بزرگ‌ترین بستر ارتباطی بین فردی و انسانی به شمار می‌آیند که ضمن تسهیل‌گری در ارتباطات، فرصت مغتنم و مناسبی برای اطلاع‌رسانی، شفاف‌سازی، بیان حقایق و واقعیات و تاثیرگذاری بر رفتار، منش و جهت‌دهی به افکار عمومی هستند و در این میان نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا به‌عنوان تأثیرگذاران و تأمین‌کنندگان اصلی جریان اطلاعات، نقش کارساز و تعیین‌کننده‌ای بر عهده‌دارند.

 قداست و حرمت قلم بر کسی پوشیده نیست و خداوند در قرآن کریم، بر قداست آن قسم یادکرده است، آنچه مصداق این تقدس است، اهمیت تأثیر قلم بر دانایی، خردورزی و اندیشه‌گرایی است و به‌راستی آنچه باعث رشد، تکامل و پیشرفت جامعه انسانی است، تحریر، ثبت، نگارش و انتقال دانش، تجربه و حقایق بر اساس اخلاق‌مداری، وجدان حقیقت‌جو و شرافت حرفه‌ای است که این وظیفه در دنیای کنونی بر دوش خبرنگاران نهاده شده است.

اصحاب قلم، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران به‌عنوان راویان صدیق جریان اطلاعات و دانش و قاصدان امین رویدادها و اخبار، تجسم امانت، تعهد و دلسوزی و مسئولیت‌پذیری در جامعه هستند که رسالت خطیر و سنگین بیان واقعیت و تصویرگری حقیقی از گفتارها و دیده‌ها را بر عهده‌دارند و در حقیقت، سلامت فکری، روحی و اجتماعی جامعه، درگرو و مرهون تلاش‌های متعهدانه خبرنگاران است. همچنین با توجه به تذکرات اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی برتلاش دشمنان برای تاثیرگذاری و مسلط شدن بر افکارعمومی کشورها از جمله مردم ایران از طریق جنگ نرم و جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای، اهمیت وظایف خطیر خبرنگاران بیش از پیش آشکار می‌شود. افزون بر این با توجه به اینکه نقش کنونی صنعت در شرایط اقتصادی کشور نقش ویژه ای است، انتظار می‌رود خبرنگاران دستاوردهای این حوزه را به جهت امیدآفرینی در جامعه به صورت ویژه مورد پوشش قرار دهند.

پاسداشت حرمت قلم، اهتمام به حقوق فردی و اجتماعی افراد، رعایت حریم خصوصی افراد، بیان صادقانه، بدون پیش‌داوری و جانب‌داری از فکر و جریان خاص، شرافتمندی و رعایت اصل انصاف در نشر و انعکاس اخبار و ارائه تصویر صحیح و واقع‌بینانه و تزریق روحیه خدمت، تقویت اعتمادبه‌نفس، ترویج روحیه خودباوری، امیدآفرینی و نشاط در جامعه است که خبرنگاران را روایتگران و یکی از مهم‌ترین حمایت‌گران پیشرفت همه‌جانبه در کشور می‌سازد.

۱۷ مرداد، سالروز شهادت یکی از خبرنگاران گران‌قدر ایران اسلامی است که به‌روز گرامیداشت خبرنگار نام‌گذاری شده است و به‌طور یقین خدمات ارزنده ایشان در شغل پرمخاطره و پرتنش روزنامه‌نگاری، شایسته تکریم و تحسین است.

آنچه مسلم است این است که بخشی از مسئولیت اطلاع‌رسانی و ارتباط با افکار عمومی، نشر و اطلاع‌رسانی خدمات، فعالیت‌ها، تلاش‌ها و برنامه‌های شرکت فولادمبارکه بر عهده خبرنگاران است و از همین رو، شرکت فولادمبارکه ضمن قدردانی از تلاش‌های خبرنگاران معزز، همراهی با رسانه‌های گروهی در انجام‌وظیفه و رسالت حقیقی و پیامبرگونه انتقال حقایق و پیام و واقعیات به افکار عمومی را مسئولیت اجتماعی خود می‌داند و تلاش می‌کند ضمن برقراری تعامل سازنده و مداوم با اصحاب فرهنگ و رسانه، به رسالت‌های اجتماعی خود در راستای منافع ملی و سازمانی اهتمام ورزد.

در پایان وظیفه خود می‌دانم که روز خبرنگار را به تمام فعالان این عرصه تبریک عرض کنم و امیدوارم که دست در دست یکدیگر بتوانیم وظیفه خطیر آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی را به بهترین نحو به انجام برسانیم.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.