سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
خراسان رضوی قطب امیدبخش معدن
13 تیر 1400 - 9:26
شناسه : 14699
وزیر صنعت، معدن و تجارت در جمع فعالان اقتصادی، کارآفرینان، صنعتگران و معدن کاران شهرستان تربت حیدریه گفت: با توجه به ظرفیت‌های گسترده طبیعی و انسانی خراسان رضوی، بخش معدن این استان امیدبخش و تحول آفرین است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت، اظهار داشت: یکی از مهمترین و بزرگ‌ترین پروژه‌های ماندگار و تاریخی در نظام جمهوری اسلامی انتقال آب شیرین از خلیج فارس به شرق و فلات مرکزی کشور بود.

وی با اشاره به اظهار نگرانی سرمایه‌گذاران این منطقه در زمینه کمبود منابع آبی و خشکسالی چند دهه اخیر، افزود: به منظور رفع یکی از بزرگ‌ترین مشکلات در مسیر توسعه صنعتی و تثبیت جمعیتی در شرق و فلات مرکزی و همچنین پیاده‌سازی سیاست توسعه متوازن در کشور، ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس در وزارت صنعت، معدن و تجارت و با سرمایه‌گذاری شرکت‌های بزرگ معدنی اجرا شد که خوشبختانه امروز برای استان‌های یزد و کرمان آب شیرین تامین شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه فازهای بعدی پروژه همزمان با اتمام فاز نخست آغاز می‌شوند، گفت: این طرح در خط شماره ٢ از مسیر کرمان، صنایع و معادن طول مسیر در استان‌های خراسان جنوبی و خراسان رضوی را بهره‌مند خواهد کرد.

رزم حسینی با بیان اینکه خطوط سوم و چهارم این طرح نیز برای بهره‌مندی استان‌های اصفهان و سیستان و بلوچستان از خلیج فارس و دریای عمان با قدرت و قوت در حال فعالیت است، بیان کرد: این پروژه تاکید و توجه رهبر معظم انقلاب و رییس جمهور را به همراه داشت. لذا در آینده می‌تواند تامین آب بخش‌های دیگر کشور مانند کشاورزی و شرب را هم در پی داشته باشد.

وی اجرای این پروژه را انجام بخش بزرگی از رسالت معادن و صنایع معدنی کشور در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی دانست و ادامه داد: طی سال گذشته با وجود جنگ اقتصادی، تحریمی و پاندمی کرونا، رشد صنعتی ۱٫۷ درصدی را و در حوزه معدن نیز رشد ۳٫۱۳ درصدی استخراج از معادن را تجربه کردیم. در همین راستا امروز یکی از پانزده کشور برتر معدنی دنیا با ٦٢ ماده معدنی شناخته شده هستیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه خراسان رضوی یکی از استان‌های امیدبخش ما در بخش معدن است، اذعان داشت: سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی در مسیر کشف و استخراج جدید معدنی هستند و به زودی شاهد اتفاقات چشمگیر در این حوزه خواهیم بود.

وی در پایان با تقدیر از همراهی و همدلی مسئولان شهرستان تربت حیدریه به‌ویژه امام جمعه، نماینده مجلس شورای اسلامی و فرماندار، پیشرفت و توسعه بیش از پیش این منطقه را به برکت این همدلی و همراهی پیش‌بینی کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.