چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
خرید دو دستگاه ترانسفورماتور ۷۳ مگا ولت آمپر ایستگاه اصلی برق
26 اسفند 1399 - 15:02
شناسه : 9196
شرکت فولاد خوزستان به منظور تکمیل طرح‌های افزایش ظرفیت تولید خود، اقدام به خرید دو دستگاه ترانسفورماتور ۷۳ مگا ولت آمپر ایستگاه اصلی برق نمود.
ارسال توسط : منبع : روابط عمومی فولاد خوزستان
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، داود ایران پرست کارشناس خرید قطعات و تجهیزات برق و ابزار دقیق فولاد خوزستان اظهار داشت: واحد خرید قطعات و تجهیزات با توجه به برنامه‌های افزایش ظرفیت تولید شرکت فولاد خوزستان طی سال‌های اخیر و حسب تاکید مدیرعامل و هییت مدیره مبنی بر لزوم تسریع در تامین کالاهای استراتژیک موثر در تولید در راستای کاهش موانع و ریسک تولید پایدار، این اقدام مهم را در دستور کار خود قرار داد.

وی افزود: اجرای ماموریت‌های محوله بر اساس اعلام نیاز واحد بهره‌برداری مبنی بر لزوم تامین دو دستگاه ترانسفورماتور ۷۳ مگاولت آمپر جهت ایستگاه اصلی برق، صورت پذیرفت؛ که پس از بررسی‌های کیفی و کمی فنی و مالی، با برگزاری مناقصه، تامین آن به یکی از شرکت‌های معتبر اروپایی در زمینه ساخت ترانسفورماتور ابلاغ گردید.

کارشناس خرید قطعات و تجهیزات برق و ابزار دقیق فولاد خوزستان گفت: متاسفانه هم زمانی ابلاغ سفارش به سازنده اروپایی با افزایش تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی بر علیه جمهوری اسلامی ایران همراه بود. مباحث بازرگانی و پرداخت‌های مالی و همچنین حمل و نقل بین‌المللی از یک سو و از سوی دیگر شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و در نتیجه تعطیلی نسبی شرکت‌های اروپایی و بنادر کشتیرانی اروپا باعث شد تا فرآیند ساخت و حمل ترانسفورماتورهای مذکور مطابق برنامه پیش‌بینی شده انجام نگیرد.

کارشناس خرید قطعات و تجهیزات برق و ابزار دقیق بیان کرد: نهایتا علیرغم مشکلات موجود و با تلاش و حمایت‌های مدیریت واحد خرید قطعات و تجهیزات، واحد اعتبارات اسنادی و واحد پشتیبانی خرید ساخت و حمل ترانسفورماتورهای مذکور به مقصد بندر امام خمینی انجام گرفته و پس از عملیات ترخیص، تحویل شرکت فولاد خوزستان گردید تا بدین وسیله گامی موثر در جهت رفع نیازهای استراتژیک شرکت فولاد خوزستان و حفظ تولید پایدار برداشته شود.

گفتنی است در شرکت فولاد خوزستان تامین انرژی ترانس‌های کوره ۲ و کوره پاتیلی ۱  توسط ترانسفورماتورهای ۷۳ مگا ولت آمپر ایستگاه اصلی برق انجام می‌گیرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.