سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
خط سوم تولید آهن‌اسفنجی راور چشم‌انتظار بهره‌برداری
05 تیر 1400 - 13:59
شناسه : 14307
نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خط سوم تولید آهن‌اسفنجی شهرستان راور، مقرر شد طی یک سال آینده نصب و راه‌اندازی شود. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که تا سال آینده این خط تولید به بهره‌برداری برسد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در بازدید از کارخانه فولاد راور با بیان اینکه اتفاقات خوبی در این ایام برای این کارخانه رقم خورد، اظهار داشت: خط اول تولید آهن‌اسفنجی راور با ظرفیت ۳۵ هزار تن به بهره‌برداری رسید که خوشبختانه محصول تایید شده آن از کیفیت و استاندار بالایی برخوردار است.

وی افزود: با پیگیری‌های انجام شده طی دو ماه آینده شاهد بهره‌برداری از خط دوم آهن‌اسفنجی به میزان ۳۵ هزار تن خواهیم بود که ظرفیت موجود را تا دو برابر افزایش می‌دهد. البته طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای خط سوم تولید آهن‌اسفنجی شهرستان راور، مقرر شد طی یک سال آینده نصب و راه‌اندازی شود. در همین راستا پیش‌بینی می‌شود که تا سال آینده این خط تولید به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، گفت: مجموع تولید این محصول تا سال آینده به حدود ۱۰۵ هزار تن خواهد رسید که موازی با تولید آهن‌اسفنجی در این مجتمع، برنامه‌ریزی‌های برای تولید بیلت این منطقه در مجتمع اقتصادی شهرستان راور با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن کار نهایی صورت گرفته است.

پورابراهیمی بیان کرد: از یک ماه آینده برنامه اجرایی و عملیاتی ایجاد تولید بیلت در راور آغاز خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۸۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم به کار گرفته شوند.

وی ادامه داد: حدود ۷۰۰ میلیارد تومان در این طرح سرمایه‌گذاری شده است که ظرف مدت ۱۶ ماه طبق توافق انجام شده قرار است که کار تحویل شود. لذا این اقدام به تکمیل زنجیره فعالیت‌های این واحد صنعتی در راور کمک شایانی می‌کند. البته بعد از تکمیل ظرفیت آهن‌اسفنجی طرح مذکور، آغاز بهره‌برداری از مجموعه بیلت‌هایی که طراحی شده عملیاتی می‌شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، اذعان داشت: همزمان با این کار اقدام مربوط به فرایند پس از تولید بیلت در دستور کار قرار گرفته و ۲ گزارش تهیه لوله‌های بدون درز و پودر آلیاژی تهیه شده است.

وی در پایان ضمن تقدیر از مدیر و مسئولان شرکت فولاد و فرماندار راور، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۰ درصد از نیروهای که در این مجموعه مشغول به کارند، بومی هستند. لذا یکی از اهداف احداث این مجموعه رفع محرومیت این شهرستان بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.