پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
خودداری «ویتول» از تجارت نفت روسیه
24 فروردین 1401 - 15:42
شناسه : 26586
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت تجارت کالای «ویتول» که بزرگ‌ترین معامله‌گر نفت جهان است، قصد دارد تجارت نفت و فراورده‌های نفتی روسیه را تا پایان سال جاری میلادی به طور کامل متوقف کند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، یکی از نمایندگان شرکت «ویتول»، اظهار داشت: تجارت نفت روسیه در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی کاهش پیدا خواهد کرد؛ زیرا تعهدهای قراردادی کنونی کم‌تر می‌شوند و انتظار می‌رود این معاملات تا پایان سال ۲۰۲۲ به طور کامل متوقف شوند. با اعلام این شرکت مستقر در ژنو، در هیچ‌گونه معامله نفت و فراورده‌های نفتی روسیه ورود نخواهد کرد و همچنین هرگونه خرید نفت روسیه از زمان حمله نظامی مسکو به اوکراین، بر اساس قراردادهای پیشین انجام شده است.

بیانیه شرکت ویتول زمانی منتشر شد که مشاور ولودیمیر زلنسکی رییس جمهور اوکراین، در نامه‌ای به سران ویتول و سایر شرکت‌های تجارت کالا، از آن‌ها درخواست کرد به تجارت با صنعت سوخت فسیلی روسیه پایان دهند تا جریان نقدینگی را که به تامین مالی حمله روسیه به اوکراین کمک می‌کند، قطع کنند.

لازم به ذکر است که شرکت‌ها در سراسر جهان تحت فشار فزاینده دولت‌ها و سهامداران خود، برای منزوی کردن روسیه قرار گرفته‌اند. شرکت‌های بزرگ نفتی بریتیش پترولیوم، شل و اکسون‌موبیل برنامه‌هایی را برای واگذاری سهم خود در پروژه‌های انرژی روسیه اعلام کرده‌اند و تلاش می‌کنند هرگونه همکاری با این کشور را متوقف سازند، اما این در حالی است که پالایشگاه‌های چین و هند همچنان به خرید نفت روسیه به شکل مستقیم یا از طریق مناقصه ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.