سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
خودرو، ترمز صعود بورس را کشید
03 بهمن 1401 - 21:33
شناسه : 33025
در حالی که شاخص کل بورس در ساعات ابتدایی معاملات امروز دوشنبه سوم بهمن ماه توانسته بود تا رقم یک میلیون و ۶۶۷ هزار واحد افزایش یابد اما نامه شورای رقابت مبنی بر توقف عرضه خودرو در بورس باعث شد شاخص در نهایت در رقم یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحد بایستد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، شاخص بورس در پایان معاملات با یک هزار و ۲۴ واحد افزایش، در رقم یک میلیون و ۶۵۳ هزار واحد ایستاد.

شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز دو هزار و ۷۶۳ واحد افزایش یافت و به رقم ۵۲۲ هزار و ۷۰۰ واحد رسید.

در این بازار ۶۹۱ هزار معامله به ارزش ۸۳ هزار و ۱۳۹ میلیارد ریال انجام شد.

۴۲ درصد نمادهای بازار بورس مثبت و ۵۸ درصد منفی بودند و ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان و پتروشیمی بلوعلی سینا نسبت به سایر نمادها، بیشترین تاثیر مثبت و ایران‌خودرو نسبت به سایر نمادها، بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین شاخص کل فرابورس نیز با ۸۸ واحد افزایش، در رقم ۲۱ هزار و ۳۵۱ واحد ایستاد. در این بازار ۵۰۵ هزار معامله به ارزش دو هزار و ۲۵۳ میلیارد ریال انجام شد.

۵۳ درصد نمادهای فرابورسی منفی و ۴۷ درصد مثبت بودند و پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس نسبت به سایر نمادها، بیشترین تاثیر مثبت و سرمایه‌گذاری سپهر صادرات نسبت به سایر نمادها، بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در معامللات امروز دوشنبه سوم بهمن ماه، بیشترین صف فروش متعلق به گروه خودرو و ساخت قطعات بود.

گفتنی است شورای رقابت در نامه‌ای به رئیس سازمان بورس، کلیه محصولات ایران‌خودرو و سایپا به جز هایما و تارا را انحصاری اعلام کرد.

طبق این نامه، خودروهای شاهین، دنا و پژو ۲۰۷ باید از بورس کالا خارج شوند؛ چراکه این عرضه که به نوعی لاتاری خودرو است و باید متوقف شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.