دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
خودرو در بورس کالای ایران عرضه می‌شود
10 مرداد 1401 - 19:55
شناسه : 30859
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور، با بیان اینکه عرضه خودرو در بورس می‌تواند قیمت‌ها را واقعی کند، گفت: از آنجایی که در بورس، قیمت خودرو دستوری نیست، در نتیجه خریداران واقعی در صف خرید قرار خواهند گرفت.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، محمدرضا نجفی‌منش در پاسخ به این سوال که با توجه به روند افزایش تولید خودرو نسبت به سال گذشته، آیا بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان کاهش یافته است، بیان کرد: در حال حاضر بدهی خودروسازان به قطعه‌سازان، ۴۶ هزار میلیارد تومان است و متاسفانه شاهد کاهشی در این زمینه نبوده‌ایم.

وی افزود: اگرچه روند تولید و عرضه خودرو نسبت به سال گذشته بهبود یافته است اما این موضوع به نفع خودروسازان نیست؛ چراکه با توجه به زیان‌ده بودن تولید خودروسازان، هرچه تولید رشد پیدا کند، ضرر خودروسازان نیز افزایش می‌یابد و در نتیجه فشار بر قطعه‌سازان بیشتر می‌شود. 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور عنوان کرد: در مجموع، اگرچه تولید خودرو بیشتر شده است اما به همان نسبت، زیان خودروسازان نیز افزایش یافته و این مسئله به معنای بروز مشکلات نقدینگی بیشتر و دشوار شدن وضعیت خودروساز و قطعه‌ساز است. 

نجفی‌منش تاکید کرد: تنها راهکار حل مشکل خودروسازان، عرضه خودرو در بورس است. 

وی با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی قیمت عرضه خودروسازان در سال گذشته، تصریح کرد: سال گذشته با تورم ۴۰ درصدی، قیمت خودرو 18 درصد افزایش یافت اما هنوز هم نسبت به آن افزایش قیمت، انتقاداتی وجود دارد. 

رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور در ادامه مطرح کرد: از آنجایی که در بورس، قیمت خودرو دستوری نیست و واقعی است، در نتیجه خریداران واقعی در صف خرید قرار می‌گیرند. 

نجفی‌منش‌ اظهار کرد: در حال حاضر، عرضه خودرو محدود نیست اما تقاضای کاذب برای آن زیاد است. 

بر اساس گزارشی از خبرگزاری فارس، وی در پایان یادآور شد: برای خودروهایی که تفاوت قیمت آن‌ها از کارخانه تا بازار زیاد است، تقاضای زیادی وجود دارد اما برای خودروهایی که تفاوت قیمت آن‌ها از کارخانه تا بازار زیاد نیست، تقاضا کم است و این نشان می‌دهد که اغلب متقاضیان خرید خودرو به دنبال خرید برای کسب سود هستند. بنابراین عرضه خودرو در بورس می‌تواند قیمت‌ها را واقعی کند و در نتیجه متقاضیان واقعی نسبت به خرید اقدام می‌کنند. 

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.