سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
خوسف، قلب تپنده معادن طلای کشور
10 بهمن 1400 - 15:03
شناسه : 23880
فرماندار خوسف از ورود شرکت ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در پنجمین معدن طلایی این شهرستان خبر داد و گفت: ذخیره معدن طلای خونیک ۵۰۸ هزار تن و استخراج اسمی آن سالانه ۵۰ هزار تن کانسنگ طلا است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمدعلی آخوندی فرماندار خوسف ضمن اشاره به وجود پنج معدن طلایی در شهرستان خوسف، اظهار داشت: کارخانه‌های فراوری معدن طلای شادان در آستانه بهره‌برداری هستند.

وی میزان سرمایه‌گذاری در معدن طلای شادان را بیش از چهار هزار میلیارد عنوان کرد و افزود: این معدن سالانه بیش از ۳۰۰ کیلوگرم طلا فراوری خواهد کرد. لذا ظرفیت معدن طلای شادان بیش از ۲۷ میلیون تن است و فاز اول کارخانه فراوری این معدن در دهه مبارک فجر به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرماندار خوسف معدن طلای کودکان را یکی دیگر از معادن طلایی خوسف برشمرد و گفت: ذخیره این معدن ۳۰۵ هزار تن است که سالانه ۷۰ کیلوگرم طلا از آن استخراج می‌شود. البته میزان اشتغال در معادن طلای شادان و کودکان بیش از ۶۰۰ نفر خواهد بود.

آخوندی با اشاره به روند کند پیشرفت فیزیکی معدن طلای ماهرآباد به عنوان یکی از معادن قدیمی شهرستان خوسف، بیان کرد: ذخیره طلای این معدن ۸۳۴ هزار تن مس و ۶۹۸ هزار تن طلا است.

وی از ورود شرکت ایمیدرو برای سرمایه‌گذاری در پنجمین معدن طلایی شهرستان خبر داد و یادآور شد: ذخیره معدن طلای خونیک ۵۰۸ هزار تن و استخراج اسمی آن سالانه ۵۰ هزار تن کانسنگ طلا است. همچنین ظرفیت تولید سالانه معدن طلای خونیک حدود  ۲۰۰ کیلوگرم است که امیدواریم هر چه سریع‌تر عملیات اجرایی استخراج طلا از این معدن انجام شود.

فرماندار خوسف در پایان کرد: این شهرستان ۳۷ معدن فعال دارد که این معادن به عنوان پیشران‌های توسعه شهرستان مطرح هستند؛ معدن قلعه‌رزی به عنوان بزرگ‌ترین معدن زیرزمینی خاورمیانه با حدود ۴۰۰ نفر اشتغال از دیگر معادن مهم شهرستان بوده که ذخیره آن یک میلیون و ۳۸۲ هزار تن مس است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.