سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
طلا، دارایی امن سرمایه‌گذاران
20 فروردین 1401 - 13:48
شناسه : 26358
بر اساس گزارش‌های منشتر شده، تحلیلگران پیش از این، همیشه به قدرت اساسی در بازار طلا اشاره کرده‌اند زیرا قیمت‌ها در مواجهه با افزایش بازده اوراق قرضه، بین یک هزار و 900 تا یک هزار و 950 دلار در هر اونس تثبیت شده است و تا به حال این موضوع همچنان بر بازار فلزات گران‌بها تسلط دارد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

 به گزارش اخبارفلزات، طی آخرین روز معاملاتی خود در بازدهی ۱۰ ساله به بالاترین سطح سه سال اخیر بالای ۲.۶ درصد رسید و با این حال، طلا هفته معاملاتی را با افزایش قیمت یک درصدی به پایان ‌رساند. قیمت طلا قبل از تعطیل‌ شدن بازار، برای تحویل فوری با یک هزار و ۹۴۶ دلار و ۷۰ سنت و هر اونس در بازار آمریکا با یک هزار و ۹۴۷ دلار ۷۰ سنت تعیین شد.

این موضوع چالش برانگیز است که بخواهیم قیمت طلا را در این شرایط چشمگیر کرده باشیم چراکه طبق گزارشات، بازده ۱۰ ساله سیر روندی را شکسته است که به اواسط دهه ۱۹۸۰ باز می‌گردد. این شکست به این معنی است که ما، به طور بالقوه شاهد شروع بزرگ‌ترین بازار نزولی اوراق قرضه در ۳۷ سال گذشته هستیم.

همچنین باید ذکر کرد که افزایش بازده اوراق قرضه در خصوص طلا روند منفی داشته است چراکه هزینه فرصت فلز گران‌بها، یک دارایی بدون بازده را افزایش می‌دهد و با آماده شدن سرمایه‌گذاران برای آغاز یک چرخه انقباضی نسبتا تهاجمی فدرال رزرو، بازدهی در حال افزایش است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.