سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
درآمد فولاد هرمزگان در سال جاری ۶۷ درصد افزایش یافت
24 آذر 1399 - 4:18
شناسه : 3229
مدیرعامل فولاد هرمزگان میزان درآمد و تناژ فروش این شرکت از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۶۷ درصد افزایش اعلام کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، فرزاد ارزانی روز یک شنبه به رسانه ها اعلام کرد: همچنین به لحاظ تناژ در هشت ماهه سال جاری، ۳۵ درصد محصولات فولاد هرمزگان در بازارهای صادرات و ۶۵ درصد در بازارهای داخلی به فروش رفته است.
به گفته وی، فولاد هرمزگان در بخش احیا مستقیم ۵ درصد افزایش تولید داشته است و در واحد فولادسازی و ریخته گری مداوم نیز پیشرفت های خوبی حاصل شده است.
مدیرعامل فولاد هرمزگان ابرازداشت: طبق بخشنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، فولاد هرمزگان در بورس حضوری فعال دارد اما اولویت نخست ما تامین نیازهای داخلی است.
ارزانی در خصوص طرح های توسعه فولاد هرمزگان نیز گفت: در سال آینده تعدادی طرح های توسعه ای تعریف کرده ایم و قرار است این طرح ها به مرحله اجرایی برسد و تعدادی طرح توسعه ای نیز تا پایان امسال تعریف شده که به مرور اسناد مناقصه آن منتشر خواهد شد.
وی گفت: یکی از مهم ترین طرح های سال آینده این شرکت، تولید ورق عریض است که با گروه فولاد مبارکه انجام و در نیمه اول سال آینده کارهای اجرایی آن شروع خواهد شد.
به گفته مدیرعامل فولاد هرمزگان، با حمایت فولاد مبارکه ظرفیت تولید فولاد هرمزگان از ۱.۵ میلیون تن به ۲ میلیون تن در زیر سقف می رسد، لذا در سال آینده هم افزایش تولید ادامه پیدا می یابد.
ارزانی پیش بینی کرد با انجام این طرح های توسعه ای تا پایان سال فولاد هرمزگان ۱۵۰ هزار تن افزایش تولید داشته باشد.
فولاد هرمزگان دومین کارخانه بزرگ تولید فولاد بعد از انقلاب، در کنار خلیج فارس در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار در ۱۳ کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس واقع شده است.
فولادهای تولیدی در شرکت فولاد هرمزگان بیشتر فولادهای کربنی برای کاربرد رول و ورق به صورت نورد گرم و سرد است.
شرکت فولاد هرمزگان دارای ظرفیت اسمی ۱.۵ میلیون تن تختال(اسلب) به ضخامت ۲۰۰ و ۲۵۰ میلی متر، عرض ۹۰۰ تا ۲۰۰۰ میلی متر و طول ۶۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ میلی متر است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.