سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
درخشش بی‌سابقه نقره در بازار
11 بهمن 1399 - 16:52
شناسه : 5987
با پخش شدن پیام‌هایی در پلتفرم‌های شبکه اجتماعی پیرامون درخشش خیره‌کننده‌ای نقره در روز جمعه، بسیاری از سرمایه‌گذاران به خرید این فلز ارزشمند ترغیب شدند؛ به طوری که قیمت این فلز استراتژیک حدود ۱۰ درصد رشد پیدا کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، صعود نقره رشد ۲ درصدی قیمت طلا را تحت الشعاع خود قرار داد. همچنین رشد قیمت این فلزات ارزشمند تحت تاثیر افت ارزش دلار بود، که خرید آنها را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد.
پس از پیام‌هایی که روز پنج‌شنبه در سایت ردیت ظاهر شد، سرمایه‌گذاران به خرید سهام معدنی و سهام صندوق ETF نقره «آی شیر سیلور تراست» تشویق کرد، همچنین قیمت نقره روز پنج‌شنبه ۷ درصد صعود داشت.

برخی از معامله‌گران نقره برای اجتناب از غافلگیر شدن در برابر صعود قیمت‌ها، به خرید برای تامین فروش‌های سلف اقدام کردند و بعضی از سهام‌های معدنی افزایش پیدا کرده و معاملات «آی شیر سیلور» حدود ۴ برابر شد.

خرید یک ETF می‌تواند قیمت نقره را با افزایش سهام در صندوق و وادار شدن اپراتور به خرید بیشتر فلز و حمایت از صندوق، افزایش دهد.

تحلیلگران اظهار کردند انتظار دارند عمر این صعود قیمت کوتاه باشد زیرا اندازه این بازار باعث می‌شود نتواند به راحتی روی شرکت‌هایی مانند «گیم استاپ» تاثیر بگذارد.

اونس نقره روز جمعه آخرین بار با ۲.۵ درصد افزایش، به ۲۷ دلار و چهار سنت رسید و رشد هفتگی بیش از ۶ درصد را نشان داد که بزرگ‌ترین رشد هفتگی از اواسط دسامبر به بعد بود.

بر اساس گزارش رویترز، سوکی کوپر، تحلیلگر بانک استاندارد چارترد گفت: انتظار دارند تقاضای قوی سرمایه‌گذاران و صنعت برای نقره، قیمت اونس این فلز را در نیمه اول سال ۲۰۲۱ به ۳۰ دلار برساند.

در این بین، اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۱۸۵۱ دلار و یک سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، در ۱۸۵۰ دلار و ۳۰ سنت بسته شد. طلا در ژانویه ۲.۵ درصد کاهش داشت که بدترین عملکرد ژانویه این فلز از سال ۲۰۱۱ به این طرف بود. هر اونس پلاتین با ۰.۴ درصد افزایش، به ۱۰۷۴ دلار و ۶۷ سنت رسید. هر اونس پالادیم ۴.۶ درصد سقوط کرد و به ۲۲۲۷ دلار و ۲۷ سنت رسید.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.