دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
درخشش «تجلی» در اراده ملی با واردات ماشین‌آلات معدنی
15 شهریور 1401 - 16:34
شناسه : 31550
با توجه به شرایط تحریمی و مسائل مربوط به نقل و انتقالات مالی، شرکت تجلی موفق شده ماشین‌آلات مورد نیاز خود را خریداری و تحویل بگیرد، این اقدام در شرایطی که مشکلات بسیاری بر سر راه تامین ماشین‌آلات وجود دارد، نشان می‌دهد مجموعه با برنامه‌ریزی و نقشه راه مشخص در تمامی بخش‌ها در حرکت است.
ارسال توسط : منبع : شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات و به نقل از روابط عمومی شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات، تامین ماشین‌آلات معدنی در شرایط فعلی به یکی از اصلی‌ترین مشکلات فعالان این بخش تبدیل شده است. در وضعیتی که کشور از تحریم‌های ظالمانه رنج می‌برد و محدودیت‌هایی در واردات برخی از ماشین‌آلات و تجهیزات معدنی به کشور وجود دارد اما مجموعه‌های بزرگ با توجه به مقیاس کاری خود به سراغ تامین این نیاز رفته‌اند که در این بین شرکت «تجلی» نیز توانسته اقدامات مهمی از خود به جای بگذارد.

شرکت پروژه محور تجلی (شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات) از زیرمجموعه‌های شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات در یک سال اخیر در راستای توسعه بخش معدن اقدامات بسیار مهمی انجام داده است.

این مجموعه در تلاش است با ورود به پروژه‌های اقتصادی و با در نظر گرفتن منافع سهامداران خود، به توسعه هر چه بیشتر بخش معدن و صنایع معدنی کمک کند. در این بین تجلی از رصد لحظه به لحظه بازار جهانی نیز غافل نمانده با بررسی‌های دقیق به هر پروژه ورود می‌کند. با چنین نگاهی در بلندمدت، پتانسیل سوددهی شرکت بیش از پیش شده و سهامداران نیز با اطمینان خاطر سهام این شرکت را خریداری می‌کنند.

در این میان یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت تجلی، پشتیبانی و حمایت پایدار از توسعه در اکتشافات و افزایش حفاری‌های اکتشافی است که حلقه مفقوده معدنکاری کشور محسوب می‌شود.

در حال حاضر، پروژه مس «جانجا» یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی است که این شرکت با حضور در یک کنسرسیوم بزرگ معدنی در دستور کار قرار دارد. پروژه‌ای که نقش مهمی در بهره‌برداری از ذخایر موجود در شرق کشور دارد اما تحقق این هدف بزرگ نیازمند تامین زیرساخت‌های اصلی ازجمله تامین ماشین‌آلات است.

نکته مهم دیگر آن است که واردات ماشین‌آلات در شرایط فعلی و خرید از خارج با توجه به شرایط تحریمی و مسائل مربوط به نقل و انتقالات مالی چندان کار آسوده‌ای نیست.

 از سویی دیگر در چنین شرایطی که ۱۶۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بلاتکلیف مانده است، شرکت تجلی موفق شده ماشین‌آلات مورد نیاز خود را خریداری و تحویل بگیرد، این اقدام در شرایطی که مشکلات بسیاری بر سر راه تامین ماشین‌آلات وجود دارد، نشان می‌دهد مجموعه با برنامه‌ریزی و نقشه راه مشخص در تمامی بخش‌ها در حرکت است. اگر امروز تجلی خود را برای حضور در پروژه‌های بین‌المللی آماده می‌کند و مذاکراتی هم در این زمینه انجام داده یعنی زیرساخت‌های لازم برای اجرای پروژه را در اختیار دارد و همچنین تامین ماشین‌آلات مورد نیاز نشان از توان این شرکت در بسترسازی مناسب زیرساخت‌ها دارد که در ادامه کار را آسان خواهد کرد.

بی‌تردید زمانی که تجلی می‌تواند در شرایط تحریمی نیاز به ماشین‌آلات را تامین کند، می‌توان پیش‌بینی کرد برنامه‌های هدف‌گذاری شده نیز در زمان مشخص و با بالاترین دقت انجام خواهد گرفت. بنابراین از زوایای مختلف، توانمندی تجلی در ایجاد زیرساخت‌های توسعه معادن نشان می‌دهد، بخش خصوصی می‌تواند با سرعت بیشتری اقدامات توسعه‌ای را انجام دهد و امروز بخش خصوصی توانمند همچون تجلی می‌تواند بازوی کمکی دولت در راستای توسعه هر چه بیشتر باشد. تنها کافی است دولت به بخش خصوصی دارای اهلیت اطمینان کرده و کار را به آن بسپارد.

انتهای پیام//

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.