سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
درخواست احداث نیروگاه توسط صنایع
12 تیر 1401 - 18:46
شناسه : 29838
مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع گفت: ظرفیت مورد تقاضا برای احداث نیروگاه در شروع تفاهم‌نامه ۱۰ هزار مگاوات بود که با استقبال صورت‌گرفته در یک مرحله به ۱۲ هزار و در حال حاضر به ۱۶ هزار و ۵۰۰ مگاوات افزایش‌ یافته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، زمان حسینی مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع، اظهار داشت: فروردین ماه‌ امسال، تفاهم‌نامه احداث نیروگاه‌ها توسط صنایع در صحن علنی مجلس شورای اسلامی تصویب و پشتوانه قانونی به خود گرفت و بر این‌ اساس، وزارتخانه‌های نیرو، صنعت، معدن و تجارت و همچنین نفت ملزم به اجرای آن شدند.

وی با اشاره به همکاری و تعامل میان مدیران وزارتخانه‌های نیرو، صنعت، معدن و تجارت و صنایع معدنی در زمینه احداث نیروگاه توسط صنایع، افزود: به‌ طور کلی، دوره پیشبرد احداث نیروگاه که ۱۴ تا ۱۸ ماه به طول می‌انجامد، با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های انجام شده به ۶ ماه کاهش یافت که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع درباره دوره پیشبرد، بیان کرد: دوره پیشبرد شامل انتخاب مشاور، انجام مطالعات اولیه، انتخاب ساختگاه، مطالعات شبکه، مطالعات و اخذ مجوزهای محیط‌‌زیست، مجوزهای پدافند غیرعامل، تامین آب و سوخت پروژه، مالی و انتخاب پیمانکار است.

حسینی ادامه داد: در ۱۴ ساختگاه نیروگاهی به طور میانگین شاهد پیشرفت ۶۰ درصدی برنامه اجرای نیروگاه‌ها در مرحله پیشبرد هستیم که از این میان عملیات اجرایی پنج نیروگاه شامل آلومینیوم المهدی، چادرملو، گل‌گهر سیرجان، معادن و فلزات نیروگاه سمنان و فولاد خوزستان آغاز شده و حتی نخستین واحد از این مجموعه در نیروگاه سمنان طی ماه جاری و واحد دوم آن نیز به فاصله ۴۵ روز بعد وارد مدار خواهد شد.

وی اضافه کرد: از میان این نیروگاه‌ها، پیشرفت فیزیکی دو نیروگاه در ساختگاه‌های سمنان شامل دو واحد ۱۸۳ مگاواتی گازی که در ادامه یک واحد ۱۷۰ مگاواتی بخاری نیز به آن اضافه می‌شود و فولاد مبارکه شامل دو واحد ۳۰۷ مگاواتی گازی که در ادامه یک واحد ۳۰۰ مگاواتی بخار نیز در کنار آن ساخته می‌شود، بیشتر از بقیه بوده است.

مجری طرح احداث ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه توسط صنایع با بیان اینکه نیروگاه‌های صنایع معدنی بر اساس تفاهم‌نامه وزارتخانه‌های نیرو و صمت احداث می‌شود، تاکید کرد: طبق تفاهم‌نامه اولیه، حداقل ۱۰ هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید توسط سرمایه‌گذاران صنعتی و معدنی کشور احداث می‌شود.

حسینی اعلام کرد: طرح احداث  نیروگاه توسط صنایع باهدف تامین برق پایدار و مستمر برای صنایع معدنی به‌ صورت خودتامین است؛ به عبارتی دیگر صنایع بتوانند خود برق مورد نیاز خود را تامین و برق مازاد خود را به شبکه سراسری تزریق کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: همچنین با توجه‌ به پیش‌بینی احداث ۱۴ پروژه در ۱۵ استان کشور، این پروژه‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اصفهان، خراسان جنوبی، رضوی شمالی، خوزستان، زنجان، سمنان، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، مرکزی و هرمزگان احداث خواهد شد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.