دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
درخواست جدی اوکراین برای توقف یا قطع نورد استریم ۱
07 خرداد 1401 - 18:12
شناسه : 28459
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت گاز دولتی و اپراتور زیرساخت گاز اوکراین، از دولت آلمان درخواست کرد تا جریان گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ را محدود یا قطع کند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، سرهی ماکوگون مدیر اپراتور سیستم گاز اوکراین، اظهار داشت: درخواستی به وزارت اقتصاد آلمان و رگولاتور آلمان برای متوقف کردن فعالیت نورد استریم ۱ ارسال کردیم مبنی بر اینکه اوکراین مایل است و می‌تواند مسیر حمل جایگزینی برای این خط لوله که از بستر دریای بالتیک عبور می‌کند، فراهم سازد.

آلمان پروژه گازی نورد استریم ۲ روسیه را که قرار بود سبب افزایش دو برابری ظرفیت ارسال گاز به آلمان شود، به تلافی حمله نظامی روسیه به اوکراین متوقف کرد. ساخت این پروژه ۱۱ میلیارد دلاری اواخر سال میلادی گذشته، تکمیل شد، اما هرگز فعالیت خود را آغاز نکرد.

شایان ذکر است که به گفته تحلیل‌گران، موافقت آلمان و سایر کشورهای اروپایی با تغییر مسیر گاز از خط لوله نورد استریم ۱ دشوار خواهد بود. در این تقاضا، استدلال شده است که اداره این خط لوله، تحت قانون آلمان بر این مبنا که به تحکیم امنیت عرضه گاز به اروپا کمک می کند مجاز است، اما روسیه از این اصول تخطی کرده است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.