جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
درصدد تولید محصولات با ارزش افزوده بالا هستیم
24 خرداد 1401 - 15:37
شناسه : 29012
مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان گفت: تولید محصولات با ارزش افزوده بالا یکی از استراتژی‌های اصلی این شرکت است که در این راستا برنامه امسال ذوب‌آهن اصفهان، تولید ۴۰۰ هزار تن محصولات صنعتی و با ارزش افزوده بالا است.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ذوب‌آهن
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، ایرج رخصتی مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان به شرایط تولید این محصولات پرداخت و اظهار داشت: با اجرای طرح‌های توسعه مرتبط تا افق ۱۴۰۴ بیش از۶۰ درصد ازمحصولات تولیدی شرکت، فولادهای آلیاژی وکیفی با ارزش افزوده بالا خواهد بود.

وی با اشاره به وجود زنجیره کامل تولید فولاد از مواد معدنی تا محصول نهایی در این مجتمع عظیم صنعتی، تولید فولاد به روش کوره بلند-کنورتور مشابه ۷۰ درصد واحدهای تولید فولاد جهان را یکی از مزیت‌های اصلی این شرکت برای تولید محصولات با ارزش افزوده بالا دانست و افزود: این شرکت با دارا بودن گواهینامه‌ها و استانداردهای ملی و بین‌المللی در تولید محصولات فولادی در سال گذشته موفق به صادرات یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن از محصولات خود شد.

رخصتی طراحی و تولید ریل ملی در ذوب‌آهن اصفهان را یکی ازمهم‌ترین گام‌های صنایع فولادی کشور برای تولید محصولات صنعتی دانست و گفت: در این راستا، فولاد مورد نیاز ریل تولید شد و همچنین انواع ریل مورد نیاز کشور از جمله ریل مترو، ریل معدن، ریل زبانه سوزن و…، تولید شد که به لحاظ بومی‌سازی یکی ازافتخارات سال‌های اخیر صنعت کشور محسوب می‌شود.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان، بیان کرد: این شرکت از ۱۰ سال گذشته، رویکرد تولید محصولات صنعتی را به صورت جدی دنبال کرده است و به تدریج از تولید محصولات ساختمانی به سمت تولید محصولات صنعتی حرکت کرده است.

وی به پروژه‌های توسعه این شرکت در راستای تولید محصولات صنعتی اشاره و تصریح کرد: پروژه‌های احداث خط جدید کلاف آلیاژی در کارگاه نورد ۳۵۰، احداث کوره پاتیلی شماره ۳ و بازسازی کوره پاتیلی شماره ۱، احداث واحد VOD در بخش فولادسازی و ریخته‌گری تختال و نورد گرم و سرد الکتریکی از جمله پروژه‌هایی است که تولید محصولات صنعتی در ذوب‌آهن اصفهان را متحول می‌سازد.

رخصتی به ۱۲ مورد فولاد های خاص تولید شده در ذوب‌آهن اصفهان اشاره کرد و  یادآور شد: این شرکت قادر به تولید انواع فولادهای آلیاژی از جمله کم‌آلیاژ، پرآلیاژ، میکروآلیاژ با استحکام بالا، ابزار و فولاد ضد زنگ است و همچنین قادر به تولید هرگونه سفارش برای فولادهای خاص است.

مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان نتایج اقتصادی حاصل از توسعه تولید فولادهای آلیاژی و صنعتی را برای این شرکت بسیار چشمگیر دانست و ادامه داد: نسبت حاشیه سود تولید ورق سرد الکتریکی و ورق گرم آلیاژی به سایر محصولات، بسیار قابل توجه است و همچنین تولید ریل و تیرآهن H بال‌پهن و فولادهای آلیاژی مانند کلاف آلیاژی، سیم و…، نسبت به دیگر محصولات حاشیه سود خوبی ایجاد می‌کند.

وی اضافه کرد: در تولید محصولات ساختمانی نیز، به سمت تولید محصولاتی رفتیم که سایر فولادسازان کشور قادر به تولید آن نبوده‌اند و از جمله این محصولات می‌توان به تیرآهن‌های بال پهن اشاره کرد که در استحکام صنعت ساختمان کشور اهمیت بسیاری دارد و می‌تواند تحولی در این صنعت ایجاد کند.

رخصتی در پایان خاطرنشان کرد: گرایش ذوب‌آهن اصفهان به تولید محصولات صنعتی به این معنا نیست که نیاز کشور به محصولات ساختمانی را نادیده گرفته‌ایم، بلکه هرگاه نیاز باشد این محصولات را به اندازه کافی و بر اساس تقاضای بازار تولید می‌کنیم و در ابتدای سال جاری نیز نقش مهمی در کنترل قیمت ها ایفا کردیم.

 انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.