سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
چالشی با نام تعطیلی در معدن آسمینون کرمان
17 فروردین 1400 - 16:20
شناسه : 9918
یک هزار و 200 کارگر معدن کرومیت آسمینون در جنوبی‌ترین منطقه استان کرمان، به دلیل تعطیلی معدن و بیکاری، خواستار رفع موانع تولید و بازگشایی معدن شدند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معدن کرومیت آسمینون شهرستان منوجان در جنوبی‌ترین منطقه در استان کرمان قرار گرفته است. معدنی دارای ذخایر استراتژیک در منطقه خاورمیانه که نقش مهمی در صنایع کشور به خصوص تولید فولاد ضدزنگ دارد. حال کارگران این معدن در سال تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها، خواستار رفع تاخیر در پرداخت حقوق، بیمه و از همه مهم‌تر، بازگشایی هر چه زودتر معدن شدند.

حقوق کارگران با تعویق مواجه شده است

برخی از کارگران این معدن ماه‌ها است که حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و هر چند وعده داده شده بود، نه تنها موانع تولید در این معدن بزرگ برداشته نشد، بلکه تولید به سرنوشت توقیف تن داده است.

جناب آقای محمدی یکی از کارگران این معدن، گفت: در سال گذشته مشکلات کارگران افزایش یافت و پرداخت حقوق با تاخیر مواجه شد.

وی افزود: ماه‌هایی از انتهای سال گذشته نیز همین مساله موجب بروز مشکلاتی در معدن شد و با وجود مشکلات معیشتی، کارگران برای حفظ خط تولید به کار ادامه دادند اما در ابتدای سال جاری به یک‌باره اعلام شد که معدن بسته شده است.

این کارگر اضافه کرد: به نظر می‌رسد با توجه به افزایش دستمزد کارگران در سال جاری، مسئولان معدن برای رهایی از مشکلات پرداخت حقوق کل معدن را تعطیل کرده‌اند، مگر در کشور چند معدن کرومیت وجود دارد که به سادگی معدن آسمینون تعطیل می‌شود؟! جنوب استان کرمان منطقه‌ای محروم است و تعطیل شدن این معدن به این معنی است که یک هزار و ۲۰۰ خانوار با مشکل اقتصادی مواجه خواهند شد.

مشکلات معدن به زودی رفع و بازگشایی می‌شود

مسلم مروجی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از پیگیری برای رفع مشکلات موجود خبر داد و اظهار داشت: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که این معدن در کوتاه‌ترین زمان ممکن مجدد فعال شود.

وی افزود: در سال رفع موانع تولید، مسلما سیاست همه مسئولان حمایت از تولید در بخش‌های مختلف است و به خصوص در بخش معدن که از مهم‌ترین زمینه‌های تولید و اشتغال در منطقه محروم جنوب کرمان است، حمایت لازم انجام می‌شود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان، گفت: دلایلی از سوی هییت‌مدیره معدن عنوان شده است که برای رفع آن‌ها در حال تلاش و رایزنی هستیم.

مروجی عنوان کرد: مسائل فنی این معدن شامل کمبود سیمان است و همین مساله موجب مشکلاتی برای فعالیت معدن شده است اما دلیل تعطیلی معدن هر چه باشد، باید زودتر مرتفع و کارگران به محل کار خود بازگردند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.