سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
دریافت ۱۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای صنعتی گیلان
25 اردیبهشت 1400 - 13:27
شناسه : 12153
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان خبر داد؛ رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، گفت: طی هشت ماه اخیر با وجود همه‌گیری ویروس کرونا یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی و تولیدی استان پرداخت شده است که نه تنها زمینه ممانعت از رکود این واحدها را فراهم کرد، بلکه باعث احیای برخی از واحدهای راکد نیز شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فرهاد دلق پوش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان، اظهار داشت: از اول مهرماه سال گذشته تاکنون در قالب سال مالی ۱۳۹۹ بیش از یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های تولیدی استان تزریق شد که منجر به اشتغال مستقیم برای ۹۳۲ نفر گردید.

وی افزود: طی این مدت حدود ۳۳۰ پرونده واحد تولیدی برای دریافت یک هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به بانک معرفی شده بودند که از این تعداد ۳۱۹ واحد تولیدی موفق به دریافت تسهیلات و مابقی پرونده‌ها نیز نزد بانک‌ها در حال رسیدگی است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان بخشی از این تسهیلات را مربوط به اعتبارات مستقیم بانک‌ها عنوان کرد و گفت: از مجموع یک هزار و ۲۲۲ میلیارد تومان تسهیلات، حدود یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید و مابقی از محل اعتبارات درونی بانک‌ها پرداخت شد.

دلق پوش ضمن اشاره به مشکلات این واحدهای تولیدی و صنعتی بیان کرد: عمده‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی مواردی همچون کمبود اراضی صنعتی، گردش مالی، تامین مواد اولیه و گاهی تامین قطعات ماشین‌آلات کارخانجات به دلیل مشکلات ناشی از تحریم‌ها است.

وی همچنین به جایگاه استان گیلان در پرداخت تسهیلات رونق تولید اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر گیلان رتبه هفتم در تعداد پرداختی‌ها و رتبه یازدهم در مبلغ پرداختی‌ها را میان استان‌های کشور دارد.

لازم به توضیح است که از همان اوایل سال‌های استقرار دولت کارگروه‌های همچون رفع موانع تولید، گفت و گوی دولت و بخش خصوصی، توسعه صادرات غیرنفتی تسهیلات رونق تولید راه‌اندازی شد که در همین راستا در سال گذشته ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشته‌اند، علاوه بر این بازگشت بیش از ۳۰۰ واحد راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در سال‌جاری هدف‌گذاری شده و مقدمات برای تحقق آن هم انجام گرفته است.

همچنین حدود سه هزار واحد صنعتی در گیلان فعال است که در ۳۳ ناحیه و شهرک صنعتی و خارج از آن مشغول به تولید هستند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.