سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
دریافت ۲۰ درصد معافیت دولتی برای معادن سازگار با محیط‌زیست
12 خرداد 1400 - 16:25
شناسه : 13276
رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در مراسم رونمایی از پوستر نخستین جشنواره منابع طبیعی و آبخیزداری و رسانه که در استانداری کردستان برگزار شد، با اشاره به معافیت‌های دولتی معادن درصورت رعایت نکات زیست‌محیطی گفت: نوع پوشش گیاهی منطقه، نوع معدن و تکنولوژی استفاده برای بهره‌برداری از جمله مواردی است که مورد توجه سازمان جنگل‌ها برای اعطای مجوز قرار می‌گیرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، مسعود منصور رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان اینکه فرسایش بادی سالانه سه هزار میلیارد تومان به زیرساخت‌های کشور خسارت وارد می‌کند، اظهار داشت: فروچاله و پایین آمدن سطح آب‌های زیرزمینی تنها یک معضل منطقه‌ای نیست بلکه گریبان تمام کشور را گرفته است. در این راستا منافع نسل آینده نباید فدای منافع طبیعی کنونی شود که این موضوع نیازمند برنامه جامع است.

وی با بیان اینکه یکی از معضلات سازمان جنگل‌های عدم شناخته شدن آن است، افزود: جنگل زاگرس نواری حیاتی برای کشور است که ۴۰ درصد آب ایران را تامین‌ و حجم زیادی از گردوغبار را در خود جای می‌دهد. البته  توجه به محیط‌زیست یکی از مسائل مهم است که حتی پیش از مسائل اقتصادی قرار می‌گیرد.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به اینکه کاداستر کردستان باید تا مهر سال جاری به اتمام برسد، گفت: ممیزی مراتع کردستان باید به سرعت انجام شود. علاوه بر این مطالعات تفصیل اجرایی در آبخیزداری کردستان ضعیف است که امیدواریم با تامین منابع این موضوع اجرایی شود.

منصور با بیان اینکه از سرمایه‌گذاری در کردستان حمایت می‌کنیم، بیان کرد: مزیت نسبی در کردستان توسعه کشاورزی و منابع طبیعی است اما باید توسعه در چارچوب قانون انجام شود.

وی ادامه داد: اراضی که خارج از محدوده شهر هستند و سند آن به نام اداره راه و شهرسازی بوده است باید به منابع طبیعی واگذار شوند.

رییس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با اشاره به وجود چهار هزار و ۷۰۰ معدن غیرقانونی در کشور عنوان کرد: نوع پوشش گیاهی منطقه، نوع معدن و تکنولوژی استفاده برای بهره‌برداری از جمله موارد است که مورد توجه سازمان جنگل‌ها برای اعطای مجوز قرار می‌گیرد.

منصور در پایان خاطرنشان کرد: اگر معدنی در جهت اهداف منابع طبیعی و حفظ محیط‌زیست شامل درختکاری حرکت کرد می‌تواند ۲۰ درصد از معافیات دولتی بهره‌مند شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.