چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
در ایران ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می‌شود
20 دی 1399 - 7:33
شناسه : 5102
نیکزاد ثمرین در جریان سفر به استان یزد از مجمع فولاد اردکان و پروژه محور اردکان – چوپانان و طرح احداث شهرک جدید این منطقه بازدید کرد.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از دنیای معدن، علی نیکزاد امروز (پنج شنبه، ۱۸ دی ماه) در جریان سفر به استان یزد از مجتمع فولاد اردکان بازدید کرد. همچنین ایشان از پروژه محور اردکان – چوپانان و طرح احداث شهرک جدید نیز بازدید به عمل آورد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در تشریح بازدید خود از مجتمع فولاد اردکان در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به مدیریت خوب این مجتمع این کارخانه سالانه یک میلیون تن شمش تولید کرده که در نهایت تبدیل به فولاد و میلگرد می شود.
وی ادامه داد: ما در کشور بالغ بر ۳۰ میلیون تن فولاد تولید می کنیم، بدین معنا که یک سی ام تولید فولاد کشور در این مجتمع صورت می گیرد، همچنین ۷ هزار نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند بنابراین ما وظیفه داریم از خلق و تولید ثروت در کشور حمایت کنیم.
نیک زاد ثمرین افزود: ما اگر بتوانیم خلق و تولید ثروت کنیم، بعد از تأمین نیازهای داخلی می توان به فکر صادرات نیز باشیم که در نهایت به رشد، توسعه و آبادانی کشور کمک می کند، چون بالاترین دغدغه ای که وجود دارد اشتغال زایی برای ۴ میلیون بیکار در کشور است که باید با خلق و تولید ثروت در کشور این مهم به دست آید.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دشمن سعی دارد به جای جنگ رودر رو و ترس از آن به جنگ اقتصادی روی آورد که ای کاش ارزش افزوده و سودهای کلان این بخش در جیب تولیدکنندگان می رفت، همچنین مصرف کنندگان نیز محصول را گران به دست نمی آوردند چرا که در این بین دلالانی وجود دارند که نه تنها خلق تولید و ثروت نداشته بلکه از دسترنج مدیریت و زحمت تولید کنندگان سود می برند که در این خصوص باید فکری کرد.
وی ادامه داد: با توجه به میزان تولید فولاد در کشور در این صنعت خودکفا هستیم، حتی ۱۵ میلیون تن نیز مازاد تولید می کنیم لذا باید این مورد میان دولت و بخش خصوصی منصفانه حل شود. همچنین باید برای مردم روشن شود که رانت ۷۰ هزار میلیارد تومانی این بین به جیب کارخانه های تولیدکننده نرفته بلکه جای دیگر رفته است، بنابراین باید تلاش کنیم که گره ها را باز کرده و موانع را رفع کنیم که در این خصوص بعد از گذشت یک ماه مصوبات پیگیری خواهد شد.
نیک زاد ثمرین در خصوص بازدید از طرح احداث شهر جدید گفت: ما زمینی را دیدیم که حاصلخیز نبوده و قابلیت کشاورزی ندارد و نزدیک به دو هزار هکتار است و این فرهنگ کوتاه مرتبه سازی به طور حتم باید در یزد و اردکان رعایت شود لذا لازم است که ظرف یک ماه استعلامات لازم توسط شرکت شهرهای جدید و وزارت راه و شهرسازی از مراکز انجام شود و بعد از آن به استان ابلاغ شده، سپس طراحی های مهندسین مشاور آماده و اقدامات لازم انجام شود.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقدام مدیرعامل مجتمع فولاد اردکان برای ساخت دو هزار واحد مسکونی برای کارگران این مجتمع ستودنی است، همچنین این اقدام مغایرتی با قوانین و مقررات منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، زمین های حاصلخیز ندارد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.