سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
در بازار جهانی می‌درخشیم
22 اردیبهشت 1401 - 14:11
شناسه : 27721
مدیر اندیشکده‌ توسعه صادرات گفت: لازم است مجموعه‌هایی با کمک سیاست‌گذاران اصلی حوزه صادرات، راهیابی تولیدکنندگان ایرانی به بازارهای جهانی را تسهیل کنند.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، امیر ذاکری مدیر اندیشکده‌ توسعه صادرات، با تاکید بر شعار رهبری در سال جاری، اظهار داشت: نقش نیروهای نخبه در کشور بیش از پیش مشخص شده است و مجموعه اندیشکده توسعه صادرات، با تکیه بر قوای نسل نخبه‌ جوان، درصدد آن است که قدمی مهم در راستای توسعه صادرات کشور بردارد. همان طور که شعار سال جاری «تولید، اشتغال‌آفرین و دانش‌بنیان» است، باید توجه داشت که یکی از راه‌های تحقق این شعار، هدف گرفتن بازارهای خارجی و دستیابی به بازارهای جهانی تلقی می‌شود.

وی با اشاره به مشکلات تولیدی‌های داخلی، افزود: در حال حاضر بنگاه‌های تولیدی فراوانی داخل کشور با ظرفیتی کم‌تر از ظرفیت تولید اصلی خود در حال فعالیت هستند. از طرفی، دغدغه‌های تولید آن چنان تولیدکنندگان را به خود مشغول کرده است که زمان و نیروی کار کافی برای پرداخت به صادرات و بازارهای خارجی را ندارند. بنابراین لازم است مجموعه‌هایی با کمک سیاست‌گذاران اصلی این حوزه، راهیابی به بازارهای جهانی را برای تولیدکنندگان ایرانی تسهیل کنند.

مدیر اندیشکده‌ توسعه صادرات ضمن دعوت از ارگان‌های دولتی برای حمایت همه‌جانبه، گفت: توسعه صادرات می‌تواند نقش بسیار مهمی در رشد و پیشرفت کشور داشته باشد و موجب ارزآوری شود. صادرات منحصر به شرکت‌های بزرگ و دارای منابع گسترده مالی و انسانی نیست، بلکه شرکت‌های کوچک و متوسط و حتی نوپا نیز با ورود به شبکه‌های ارتباطی مختلف، از بازارها و فرصت‌های موجود در بازار بین‌المللی بهره‌برداری می‌کنند.
ذاکری بیان کرد: نمایشگاه اینوتکس فرصت مناسبی‌ است تا مجموعه «اتصا» دستاوردها و ظرفیت‌های خود را برای سیاست‌گذاران متولی عرصه تجارت و تولیدکنندگانی که دغدغه تولید دارند، به اشتراک گذاشته و زمینه مساعدت آن‌ها را در زمینه تخصص خود فراهم کند. این مجموعه امیدوار است بتواند در ادامه مسیر، این خدمت را تبدیل به یک سامانه برخط مشاوره به شرکت‌های صادراتی برای انجام مطالعات مقدماتی مربوط به تحقیقات بازار کند.

مهدی علی‌زاده، مدیر تحقیق و توسعه اندیشکده در پایان خاطرنشان کرد: پیرو چشم‌انداز بیست ساله کشور، باید از تمام توان و قوای ممکن برای اعتلای نام ایران بهره برد و بر همین اساس، صادرات یکی از نقاط بحرانی و حیاتی‌ است که کشور با سرمایه‌گذاری درست می‌تواند درآمد قابل توجهی را کسب کند. هم‌اکنون بسیاری از سرمایه‌های کشور ممکن است بر اثر انتخاب محصول و کشور مقصد نامناسب به هدر رود یا اینکه با انتخاب بهتر می‌توانست موجب سرمایه‌ای‌ فراتر از انتظار شود، اما به دلیل عدم شناخت کافی و یا تجربه کم، این فرصت بهینه از دست رفته است. تیم حاضر که متشکل از نخبگان دانشگاهی است، با ساعت‌ها مطالعه و بررسی شرایط مختلف صادرات آمادگی آن را دارد تا با همکاری شرکت‌های دولتی و خصوصی اتفاق قابل توجهی را رقم بزند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.