پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
در دو ماه اخیر قیمت طلای جهانی روندی صعودی داشت
15 دی 1399 - 7:37
شناسه : 4790
قیمت طلا روز دوشنبه در نخستین روز معاملات سال نوی میلادی تحت تاثیر افزایش موارد ابتلا به ویروس کرونا و چشم انداز تدابیر کنترل کننده بیماری سخت گیرانه تر، از مرز ۱۹۰۰ دلار در هر اونس عبور کرد و به بالاترین قیمت در حدود دو ماه گذشته رسید.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۱٫۱ درصد افزایش یافت و به ۱۹۱۹ دلار و هفت سنت رسید که بالاترین قیمت از ۹ نوامبر بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا ۱٫۵ درصد صعود کرد و به ۱۹۲۳ دلار و ۵۰ سنت رسید.
نتایج نظرسنجی تجاری که روز دوشنبه منتشر شد، نشان داد رشد فعالیت در بخش صنعتی چین آهسته شده و تردیدها نسبت به بهبود اقتصادی جهانی سریع را برانگیخت. سرمایه گذاران همچنین منتظر آماری هستند که قرار است در آمریکا و اروپا منتشر شوند.
دومنیک اشنایدر، مدیر تحقیقات کالا و فارکس APAC در شرکت مدیریت دارایی یو بی اس در این باره اظهار کرد: اطلاعات کلان چالش برانگیز به حمایت از قیمت طلا افزوده اند. شاخص مدیران خرید دسامبر با توجه به این حقیقت که کووید ۱۹ همچنان در آمریکا و اروپا مهارناپذیر مانده، ممکن است ضعیف باشد.
دلار در برابر رقیبان ضعیفتر ماند که طلا را برای دارندگان سایر ارزها ارزانتر می کند در حالی که شاهث نیک کی تحت تاثیر تحکیم مقررات ویروس کرونا در توکیو از اوج ۳۰ ساله خود عقب نشینی کرد.
بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس به تدابیر قرنطینه سفت و سخت تر اشاره کرده که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد.
بر اساس گزارش رویترز، بازارها منتظر گزارش نشست دسامبر بانک مرکزی آمریکا هستند که روز چهارشنبه منتشر می شود و به ارزیابی روند سیاست پولی آتی آمریکا کمک می کند. سرمایه گذاران همچنین منتظر نتایج انتخابات جورجیا هستند که مشخص می کند کنترل سنای آمریکا در دست جمهوریخواهان خواهد بود یا دموکراتها و احتمالا در سرنوشت برنامه های دولت جو بایدن، رییس جمهور منتخب آمریکا تعیین کننده خواهد بود.
در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۲٫۶ درصد صعود کرد و به ۲۷ دلار و سه سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۱٫۶ درصد افزایش، به ۱۰۸۵ دلار و ۲۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰٫۶ درصد افزایش، در ۲۴۶۲ دلار و ۷۰ سنت ایستاد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.