پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
در ماه گذشته از تولید ۵۰ هزار تن عبور کردیم
13 دی 1399 - 8:04
شناسه : 4567
مدیرعامل فولاد مبارکه در جلسۀ کمیتۀ مدیریت این شرکت که در سالن بزرگ اجتماعات و با رعایت کامل دستــورالعــمل‌هــای بــهـداشـتـی بــرگــزار شــد، گفـت: خوشبختانه علی‌رغم همۀ محدودیت‌های موجود در تأمین منابع انرژی و گاز و شیوع ویروس کرونا، فولاد مبارکه همچنان بر مدار موفقیت و سوددهی است.
ارسال توسط :
پ
پ

حمیدرضا عظیمیان با تأکید بر اینکه فولاد مبارکه در سال‌های گذشته همواره با چالش‌های سختی ازجمله تحریم‌ها و محدودیت‌های داخلی، مانند کمبود سنگ‌آهن، کاهش عرضۀ برق، آب و گاز و مواد اولیه و از ماه‌های پایانی سال گذشته نیز با شیوع بیماری کرونا مواجه بوده است، گفت: به یاری خداوند و با اتخاذ تدابیر   و   برنامه‌ریزی‌های دقیق در هر حوزه و با تلاش مدیران و کارکنان دلسوز و باانگیزۀ شرکت، توانسته‌ایم بر مشکلات فائق آییم.
وی در ادامه ضمن قدردانی از دستاوردهای کارکنان در حوزۀ معاونت بهره‌برداری و اشاره به دستاوردهای شرکت طی ۹ ماه اخیر و همچنین با مقایسۀ آمار تولید در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل، از افزایش ۱۰ درصدی تولید در واحد گنــدله‌سازی خبر داد و گفت: در ۹ ماه نخست امسال، تولید گندله به میزان ۵ میلیون و ۵۹۸ هزار تن محقق شده است. با پیگیری‌های انجام‌شده، وضعیت موجودی مواد اولیه در شرکت به شرایط مطلوب‌تری رسیده است، اما باید برای رسیدن به شرایط پایدار همچنان تلاش و برنامه‌ریزی کرد.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامه ضمن اشاره به رشد بسیار خوب عملکرد واحدهای احیا مستقیم ۱ و ۲ گفت: تولید این واحدها در  نه‌ماهۀ سال گذشته به ۵ میلیون و ۱۳۵ هزار تن آهن اسفنجی رسید. این در حالی است که در همین ۹ ماه سال ۹۹، کارکنان پرتلاش این واحدها توانستند با تحقق ۱۰۵ درصد برنامه و با رشد ۱۴ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، به تولید ۵ میلیون و ۸۷۳ هزار تن آهن اسفنجی دست یابند که در نوع خود یک رکورد ارزشمند محسوب می‌گردد.
وی با اشاره به  میزان تولید فولاد خام در این بازۀ زمانی تصریح کرد: در  نه‌ماهۀ سال گذشته،  ۴ میلیون و ۸۹۵ هزار تن تختال تولید شده بود، درحالی‌که در پایان ۹ ماه نخست امسال، با تحقق ۱۰۹ درصدی برنامۀ سالانه و با    ۱۱ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل، به عدد  ۵ میلیون و ۴۵۶ هزار تن رسیده‌ایم.
مهندس عظیمیان با تأکید بر اینکه به یاری خداوند و همت کارکنان عبور از مرز ۷٫۲ میلیون تن تولید و ثبت یک رکورد ارزشمند دیگر در پایان سال دور از دسترس نخواهد بود، گفت: در سال جهش تولید از همۀ مدیران و کارکنان شرکت می‌خواهم که با همدلی و تلاش بیشتر در این مسیر گام بردارند.
او با اشاره به عملکرد نه‌ماهۀ ناحیۀ نورد گرم گفت: در  این ناحیه به‌دلیل تغییر ترکیب ابعادی و کیفی سفارش‌ها و همچنین توقف ده‌روزه در قفســۀ  R3  حــدود ۱٫۵ درصــد از برنامــه عقب هستیــم؛ بااین‌حال با ثبت تولید ۳ میلیون و  ۸۵۹ هزار تن، نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۲ درصد بیشتر از برنامه  تولید کرده‌ایم.
وی در ادامه عملکرد ناحیۀ نورد سرد را نیز بسیار خوب ارزیابی و خاطرنشان کرد: کارکنان این ناحیه در ۹ ماه نخست سال جاری به تولید یک میلیون   و ۲۱۵ هزار تن و یک درصد رشد تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل دست یافتند. سال گذشته در این بازۀ زمانی ۱ میلیون و ۲۰۴ هزار تن تولید محقق شده بود. امسال در طی این مدت با تحقق ۱۰۲ درصد برنامه، به تولید ۱ میلیون و ۲۱۵ هزار تن دست یافته‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تولید در این ناحیه از یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن محصول فراتر    رود.
مدیرعامل فولاد مبارکه از انجام عملیات نوسازی ماشین ریخته‌گری شمارۀ ۱ در مجتمع فولاد سبا خبر داد و گفت: برخی محدودیت‌ها و به‌روزرسانی اتوماسیون این خط و همچنین انجام سایر برنامه‌های تعمیراتی که چابک سازی مجتمع فولاد سبا را در پی خواهد داشت، تولید   به میزان  ۱۵ درصد کاهش داشته که قابل جبران است.
وی جمع کل موجودی نهایی را با سفارش‌هایی که به‌تدریج از شرکت فولاد مبارکه خارج خواهد شد به میزان ۲۷۴ هزار تن ارزیابی کرد و گفت: از این مقدار ۴۹ هزار تن سهم نورد سرد، ۴۱ هزار تن نورد پیوستۀ مجتمع فولاد سبا، ۶۴ هزار تن نورد گرم و ۱۲۰ هزار تن متعلق به فولادسازی است.
مدیرعامل فولاد مبارکه در ادامۀ سخنان خود گفت: در ماه گذشته فروش شرکت از مرز ۵۰ هزار میلیارد تومان عبور کرد. این اعداد در شرایطی که شرکت فولاد مبارکه در تحریم به سر می‌برد، برای بازار سرمایه، سهام‌داران و ذی‌نفعان شرکت بسیار امیدوارکننده است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از اقدامات معاونت خرید شرکت اظهار داشت: خوشبختانه درخصوص موجودی الکترود گرافیتی نیز موجودی شرکت بسیار خوب است و برای حدود سه سال آینده در این حوزه با مشکلی مواجه نخواهیم بود.
وی با تأکید بر اهمیت کیفیت کنسانترۀ ورودی و میزان موجودی سنگ‌آهن نرمه و   زبرۀ شرکت تصریح کرد: همچنان‌که پیش از این تأکید شد، باید در این حوزه‌ها معاونت خرید با قوت و برنامه‌های دقیق و اثربخش به فعالیت‌های خود ادامه دهد.
مهندس عظیمیان با اشاره به دستاوردهای حوزۀ فروش فولاد مبارکه گفت: امسال متأسفانه برخی افراد با دادن آدرس‌های غلط این حوزه را با چالش‌های متعددی روبه‌رو کردند. تلاش کردیم با اقدامات و ارائۀ راهکارهای متعدد آرامش را به بازار برگردانیم و با حضور مؤثر در تنظیم شیوه‌نامه توانستیم نظرهای سازندۀ خود را به مسئولین انتقال دهیم و اعتبار   و   برند فولاد مبارکه را به شایستگی حفظ کنیم.
وی با رد صریح برخی شایعات دربارۀ مشکلات فولاد مبارکه در حوزه تأمین منابع مالی خاطرنشان کرد: این شایعات را به‌شدت تکذیب و اعلام می‌کنم فولاد مبارکه نه در زمان بنده، بلکه در زمان هیچ‌کدام از مدیران عامل قبلی نیز بدهی نداشته است. این امر ناشی از قدرت شرکت بوده و حداکثر بهره‌وری را با مدیریت مالی خود داشته است.
مهندس عظیمیان در ادامه گفت: معاونت اجرای پروژه‌ها نیز در این مدت با به ثمر رساندن پروژه‌های موردنظر در داخل و خارج از فنس و محدودۀ جغرافیای شرکت به‌خوبی ایفای نقش کرده است.
به گفتۀ مدیرعامل فولاد مبارکه، معاونت سرمایه‌گذاری و امور شرکت‌ها در فولاد مبارکه به‌تازگی ایجاد شده، بااین‌حال عملکرد خوبی داشته و همکاران این حوزه به‌خوبی منافع شرکت را دنبال می‌کنند.
وی در ادامه تصریح کرد: معاونت معدن نیز در این شرکت فعالیت‌های بسیار خوبی در زمینۀ تأمین مواد اولیه و سنگ‌آهن شروع کرده است و پیش‌بینی می‌شود این اقدامات به‌زودی اثربخشی خود را برای سازمان هویدا خواهد کرد.
مــدیــــرعامل فــــولاد مبــــارکه در بـخش بعــدی سخـنــان خــود از تشکیل چهارمین هلدینگ در فولاد مبارکه خبر داد و گفت: در کنار هلدینگ‌های فولاد متیل، آتیه و توکا، هلدینگ مالی نیز که مجموعه‌ای از چندین شرکت در بازار سرمایه، سبدگردانی و کارگزاری و… است تشکیل شده است.
وی از آمادگی فولاد مبارکه برای تأمین مالی بخشی از پروژه‌های مهمی که باعث توسعه و پیشرفت کشور و اشتغال‌زایی خواهد شد، خبر داد و گفت: این شرکت در تأمین مالی پروژه‌هایی که در سطح ملی، توسعه را به همراه دارد و همچنین برای اجرای پروژۀ نورد گرم شمارۀ ۲ خود آمادگی کامل دارد.
او در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای طرح تحول دیجیتال در  شرکت فولاد مبارکه گفت: پروژۀ هوشمندسازی فولاد مبارکه این شرکت را در کلاس تکنولوژی‌های پیشرفتۀ جهان قرار خواهد داد که تعداد کمی از شرکت‌ها در این سطح قرار دارند. عزم شرکت در این زمینه جزم است.
مهندس عظیمیان با اشاره به عملکرد درخشان شرکت در حوزۀ مسئولیت‌های اجتماعی تصریح کرد: شرکت در این زمینه نیز آثار بسیار خوبی در جامعه برجای گذاشته است. به‌عنوان مثال، در حوزۀ کرونا یکصد میلیارد تومان از منابع شرکت را پس از اخذ مجوزهای قانونی، به مساعدت به بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی برای خرید تجهیزات درمانی و مواد ضدعفونی‌کننده اختصاص داده است. تاجایی‌که به اذعان معاون اول ریاست جمهوری، در این حوزه، فولاد مبارکه با سایر سازمان‌های مشابه فاصلۀ بسیار زیادی دارد. فولاد مبارکه به‌منظور تعهد به مسئولیت‌های اجتماعی خود، در شرایط ویژۀ اقتصادی ناشی از تحریم‌ها و شیوع ویروس کرونا، با افتخار در خدمت هم‌وطنان و به‌ویژه کادر درمان بوده است و اساسا این اقدامات را وظیفۀ ملی خود می‌داند.
وی در همیــن خصــوص از تحــویــل ۷۰ تــن اکسـیــژن رایــــگان بـــه بیمارستان‌های درمانگر بیماران کرونا در هر روز خبر داد و گفت: با این اقدام، علاوه‌بر تأمین اکسیژن موردنیاز بیماران بستری در بیمارستان‌های ۱۵  استان، سعی کرده‌ایم دست سودجویان و دلالان را نیز در این حوزه کوتاه کنیم.
به گفتۀ مهندس عظیمیان، از آغاز سال تحصیلی جدید، فولاد مبارکه در بخش دیگری از تعهدات خود و    در    راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت، با هماهنگی کمیتۀ امداد امام خمینی (ره)، ۱۶۰۰ تبلت به دانش‌آموزان کم‌برخوردار   و   نیازمند اهدا کرده و این خدمتِ بی‌منت نیز از افتخارات شرکت است.
وی با تأکید بر اینکه آیندۀ فولاد مبارکه تا حد زیادی به عملکرد معاونت‌های امور معادن و تکنولوژی بستگی دارد گفت: در شرایطی که معدن‌کاران، به‌جای توسعۀ معادن به فولادسازی روی آورده‌اند و فولادسازان را با چالش‌های جدی مواجه کرده‌اند، معاونت معدن وظیفه خطیری در تأمین پایدار سنگ‌آهن موردنیاز شرکت بر عهده دارد. همچنین در خصوص معاونت تکنولوژی فولاد مبارکه نیز باید گفت اگر فولاد مبارکه به تکنولوژی روز دنیا نرسد و نتواند سبد محصولات خود را توسعه دهد و آن‌ها را با قیمت رقابتی در سطح جهانی به دست مصرف‌کننده برساند، با مشکل روبه‌رو خواهد شد. به همین دلیل به‌روز شدن تکنولوژی یکی از موارد بسیار ضروری برای فولاد مبارکه است.
وی در بخش پایانی سخنان خود فرارسیدن ۲۳ دی‌ماه، سالروز افتتاح شرکت فولاد مبارکه را به همۀ کارکنان و ذی‌نفعان شرکت تبریک گفت و اظهار امیدواری کرد: با تلاش و جدیت هرچه تمام‌تر در پایان سال شاهد دست یافتن به درخشان‌ترین عملکرد شرکت باشیم.
شایان ذکر است در این جلسه، مختار بخشیان، معاون بهره‌برداری فولاد مبارکه، حسین مدرسی‌فر، مدیر ایمنی، بهداشت و محیط زیست شرکت و  رسول سراییان مدیرعامل شرکت ایریسا به‌ترتیب درخصوص دستاوردهای شرکت در حوزه‌های بهره‌برداری، ایمنی و   روند پیشرفت اجرای طرح تحول دیجیتال در فولاد مبارکه مباحثی مطرح کردند که مورد توجه حاضران قرار گرفت.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.