جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
در محدوده منطقه حفاظت شده فعالیتی نداریم
07 تیر 1401 - 19:41
شناسه : 29640
بهره‌بردار معدن سه کره شرقی شهرستان چگنی: بهره‌بردار معدن سه کره شرقی از توابع شهرستان چگنی گفت: فعالیت کاملا قانونی است و انفجاری در این معدن صورت نگرفته است و تمامی مستندات این ادعا توسط محاکم قضایی و مراجع ذی‌ربط تایید شد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، نصیر بهرامی بهره‌بردار معدن سه کره شرقی از توابع شهرستان چگنی، در خصوص پخش تصاویری مبنی بر تخریب منطقه حفاظت شده سفیدکوه، اظهار داشت: فعالیت در معدن سه کره شرقی کاملا قانونی است و انفجاری در این معدن صورت نگرفته و تمامی مستندات این ادعا توسط محاکم قضایی و مراجع ذی‌ربط تایید شده است.

وی با بیان اینکه بهره‌برداری خارج از پروانه معدن صورت نگرفته است، افزود: همچنین هیچ‌گونه تخریبی خارج از محدوده انجام نگرفت. برخی افراد ادعا دارند که فعالیت این معدن در منطقه حفاظت شده خارج از محدوده بوده که این موضوع بارها توسط دادگاه رد شده است.

بهرامی، گفت: به هیچ عنوان به دنبال تخریب محیط‌زیست نبوده و نیستیم و حاضریم فعالیت‌های زیست‌محیطی همچون کاشت درخت و فضای سبز را را نیز در کنار معدن انجام دهیم. فرایند تمدید پروانه بهره‌برداری معدن در حال انجام است، اما متاسفانه طی دو سال اخیر فعالیت این معدن به حالت تعلیق درآمده و حتی ۵۶ نیروی شاغل بیمه شده بیکار شدند.

بهره‌بردار معدن سه کره شرقی، با بیان اینکه این افراد الان با مشکلات زیادی مواجه شده‌اند و منتظر تعیین تکلیف معدن هستند، مطرح کرد: باید تابع قانون باشیم و قانون فصل‌الخطاب برای همگان است، تا زمانیکه پروانه تمدید نشود هیچ‌گونه فعالیتی در معدن انجام نخواهد گرفت.

وی عنوان کرد: ظرفیت تولید این معدن در سال ۴۰ هزار تن سنگ مرمریت است و در صورت حمایت مسئولین علاوه بر ۵۶ نفر مذکور قابلیت اضافه کردن ۳۰ نفر دیگر را خواهیم داشت. برخی‌ ادعا دارند که فعالیت معدن باعث بروز مشکلاتی برای ساکنین روستای سکوره بالا شده است و این در حالی است که هیچ روستایی به نام سکوره بالا وجود ندارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم که تعرض به منطقه حفاظت شده سفیدکوه صورت نگرفته و اقدامات معدن در محدوده پروانه بهره‌برداری است و به هیچ عنوان در محدوده حفاظت شده ورود نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.