پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
در ۲۰۲۰ مجموع صادرات سنگ‌آهن غول‌های معدنی ۱۰۰ میلیون تن بود
06 بهمن 1399 - 9:45
شناسه : 5744
مجموع صادرات سنگ‌آهن توسط غول‌های معدنی ریو تینتو، واله، بی اچ پی، فورتسکیو، روی هیل و سالدانها در آخرین ماه 2020 به 108 میلیون تن رسید که البته بالاترین میزان در دو سال اخیر بوده و این میزان صادرات رشد 10.9 درصدی به نسبت ماهانه و 3.9 درصدی به نسبت سالانه داشته است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از معدن ۲۴، با رقم صادراتی ۱۰۸ میلیون تنی در دسامبر، مجموع صادرات این شرکت‌های معدنی در سه ماهه چهارم سال به ۳۱۱ میلیون تن و در کل سال به ۱ میلیارد و ۱۸۴ میلیون تن افزایش یافت که همین مقادیر به ترتیب رشد سالانه‌ی ۲٫۹ و ۲ درصدی داشته است.
این غول های معدنی در ماه دسامبر برای دستیابی به برنامه‌ی صادراتی سالانه‌ی خود با تمام ظرفیت تولید سنگ‌آهنی داشتند که البته نرخ بالای این محصول در روزهای آخر سال موجب‌ترغیب شدن آنها به این مهم شد. در این میان شرکت‌های بی اچ پی و فورتسکیو سال صادراتی عالی داشتند اما واله به دلیل وقفه‌های زیاد عملیاتی به رده ی سوم صادرکنندگان سقوط کرد.
مطابق آمار ارایه شده، میزان صادرات شرکت ریو تینتو ۳۱ میلیون تن، بی اچ پی ۲۴ میلیون تن، واله ۲۶ میلیون تن، فورتسکیو ۱۵ میلیون تن، روی هیل ۵ میلیون تن و سالدانها ۵ میلیون تن در ماه دسامبر ۲۰۲۰ بوده است.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.