سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
دلار؛ نظاره‌گر صعود طلای جهانی
13 مرداد 1401 - 19:36
شناسه : 30950
قیمت طلا امروز پنج‌شنبه 13 مرداد ماه، با کاهش ارزش دلار و بازدهی خزانه‌داری ایالات‌ متحده آمریکا، افزایش یافت
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا با ۲.۳ درصد افزایش، به یک هزار و ۷۶۷ دلار و ۹۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد افزایش، یک هزار و ۷۶۸ دلار و ۹۰ سنت قیمت‌گذاری شد.

در حالی که معیار بازدهی خزانه‌داری ۱۰ ساله ایالات‌ متحده، از بالاترین سطح بیش از یک هفته گذشته سقوط کرد، دلار در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد کاهش یافت و باعث شد طلای دلاری برای سایر ارزها، ارزان‌تر شود.

داده‌ها نشان می‌دهد که صنعت خدمات آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای در ماه جولای رشد کرد زیرا سفارش‌های جدید به‌ شدت رشد کردند. در حالی که سفارش‌های کارخانجات ایالات‌ متحده نیز در ژوئن افزایش یافتند و پس از پیشرفت ۱.۸ درصدی در ماه می، ۲ درصد افزایش یافتند.

اکنون تمرکز روی داده‌های مشاغل ایالات‌ متحده است که قرار است در روز جمعه ۱۴ مرداد ماه منتشر شود و می‌تواند شفافیت بیشتری را در مورد تشدید تهاجمی فدرال رزرو برای مقابله با تورم ارائه دهد.

سیاست‌گذاران فدرال رزرو در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری اعلام کردند که بانک مرکزی همچنان مصمم است نرخ بهره آمریکا را به سطحی برساند که به طور قابل‌ توجهی رکود اقتصادی را مهار کند و بالاترین تورم را از که آخرین بار در دهه ۱۹۸۰ ثبت شده بود، کاهش دهد.

«اس‌ پی‌ دی‌ آر گلد تراست»، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، اعلام کرد که دارایی‌های آن ۰.۲ درصد کاهش یافت.

نظرسنجی رویترز نشان داد که تحلیلگران پیش‌بینی خود از قیمت پلاتین و پالادیم را به‌ شدت کاهش داده‌اند زیرا کاهش رشد اقتصاد جهانی باعث کاهش تقاضا شده است.

بر اساس گزارشی از ایسنا، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۰ دلار رسید. پلاتین ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۹۹ دلار و ۶ سنت قیمت‌گذاری شد و پالادیم با ۰.۱ درصد کاهش، به دو هزار و ۱۴ دلار و ۹۷ سنت رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.