سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
دلار جلوی طلا زانو می‌زند؟
20 اردیبهشت 1401 - 11:26
شناسه : 27560
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلای جهانی امروز سه‌شنبه 20 اردیبهشت ماه، افزایش پیدا کرد، زیرا کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا با فشار بر شمش‌های مطابق با قیمت دلار، به دلیل تقویت پایدار دلار مقابله کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت‌های طلا به دلیل تضعیف بازده اوراق قرضه ایالات ‌متحده، با دلار بالا مقابله می‌کنند. بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۳۰ دقیقه صبح به وقت شرقی، با افزایش۹.۶ درصد، به  یک هزار و ۸۶۳ دلار و ۷۰ سنت و طلای آمریکا با ۰.۵۲ درصد رشد، به کی هزار و ۸۶۴ دلار و ۷۰ سنت رسید. بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا پس از عقب‌نشینی از بالاترین سطح سه سال و نیم گذشته در جلسه پیشین، کاهش بیشتر داشت و قیمت طلای با بازده صفر را افزایش داد.

مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی در شرکت Tiger Brokers استرالیا، اظهار داشت: نه تنها هم‌اکنون روند نزولی واضحی در قیمت طلا داریم، بلکه عملکرد محرک‌ها نیز کاملا واضح است، چراکه پتانسیل برای نرخ‌های بالاتر و دلار قوی‌تر بر هر گونه جذابیت امن طلا غلبه کرده است.

در حالی که طلا مواقع بحران‌های سیاسی و اقتصادی به عنوان ذخیره‌ای مطمئن از ارزش تلقی می‌شود، اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت آمریکا که هزینه فرصت نگهداری شمش را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است.

شاخص دلار ثابت بود و به طور ناگهانی به بالاترین حد خود در ۲۰ سال اخیر رسید، اما اندکی جایگاه خود را از دست داد و این امر باعث شد که شمش‌های رقیب به عنوان پناهگاه امن برای سایر دارندگان ارز جذابیت کمتری داشته باشند و پس از کاهش یک درصدی قیمت طلا در جلسه پیشین، همچنان به مهار قیمت طلا ادامه داد.

طی هفته گذشته، بانک مرکزی ایالات‌ متحده نرخ بهره خود را به میزان ۰٫۵ درصد رشد داد که بزرگ‌ترین افزایش ۲۲ سال اخیر است؛  زیرا در تلاش برای سخت‌تر کردن سیاست‌های پولی دوران همه‌گیری است.

شایان ذکر است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۴ درصد رشد به ۲۱دلار و ۸۷ سنت رسید، در حالی که پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۵۴ دلار و ۹۸ سنت و پالادیم با ۰.۵ درصد رشد، دو هزار و ۱۰۷ دلار و ۸۰ سنت را ثبت کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.