سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
دلار شبحی بر بازار قیمتی طلا
26 مرداد 1400 - 11:31
شناسه : 16278
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز سه‌شنبه بازار جهانی تحت تاثیر دلار قوی که تقاضا برای خرید دارایی امن به دلیل شیوع کرونای دلتا را تحت الشعاع قرار داد، کاهش پیدا کرد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۸۵ دلار و۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز گذشته به یک هزار و ۷۸۸ دلار و ۹۷ سنت صعود کرده بود که بالاترین قیمت یک هفته گذشته محسوب می‌شد. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۸۸ دلار رسید. همچنین دلار آمریکا که اغلب یک ارز مطمئن شناخته می‌شود در معاملات روز جاری ۰.۱ درصد صعود کرد.

استفن اینس از شرکت مدیریت دارایی اس پی آی، گفت: به نظر می‌رسد اندکی تقاضا برای خرید دلار وجود دارد اما به شکلی نیست که طلا را کاملا از مسیر صعودی خارج کند، زیرا احتمالا بانک مرکزی آمریکا در سمپوزیوم جکسون هال به برنامه تعدیل محرک مالی اشاره‌ای نکند. با این حال روند صعودی طلا نسبتا محدود خواهد بود.

آمار اخیر که افت شدید اعتماد مصرفی آمریکا و کاهش بزرگ‌تر از حد انتظار شاخص تجاری تولید ایمپایر استیت نیویورک را نشان داده‌اند، تا حدودی از نگرانی‌ها نسبت به تحکیم زودتر از موعد سیاست پولی آمریکا کاسته است. اکنون بازار منتظر انتشار آمار خرده فروشی آمریکا و همچنین جزییات نشست سیاست پولی ماه ژوییه بانک مرکزی آمریکاست که روز چهارشنبه منتشر می‌شود. البته بازارهای آسیایی به دلیل اضطراب سرمایه‌گذاران از افزایش موارد ابتلا به کرونای دلتا و تحولات افغانستان، در ابتدای معاملات نزولی بودند.

همچنین در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد افزایش، به ۲۳ دلار و ۸۵ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، یک هزار و ۲۰ دلار و ۶۹ سنت معامله شد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، به دو هزار و ۵۷۵ دلار و ۴۰ سنت رسیده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.